رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم مطرح کرد

آغاز روند کاهشی صادرات در قم

شهر بیست/ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: صادرات استان از آذرماه سال 97 تاکنون نسبت به مدت مشابه رو به کاهش بوده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز روند کاهشی صادرات در قم
شناسه : 5390 | انتشار : ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، ابوالفضل خاکی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وضعیت صادرات استان قم اظهار کرد: صادرات استان از آذرماه سال ۹۷ تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته و باید برای افزایش صادرات استان قم تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه زمان باز کردن ال سی بسیار طولانی شده است، ادامه داد: مشکل تأمین مواد اولیه و ممنوعیت صادرات به صورت موضعی از جمله عوامل کاهش صادرات استان قم است، همچنین در زمینه تأمین تجهیزات و قطعات یدکی به دلیل افزایش قیمت‌ها مشکل داریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: با وجودی که افزایش قیمت اقلام را در سال گذشته داشتیم، اما در صورت عدم رفع مشکلات واحدهای تولیدی در زمینه مواد اولیه و تجهیزات و قطعات یدکی باز هم شاهد افزایش قیمت کالاها در کشور خواهیم بود و چشم انداز تعیین شده برای صادرات کشور در سال جاری محقق نخواهد شد.

خاکی با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات به بخش تولید استان قم خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی استان قم با توجه به افزایش قیمت ارز، سه برابر سال گذشته نیاز به سرمایه در گردش برای تأمین مواد اولیه و تجهیزات دارند و بانک‌های در این زمینه باید با بخش تولید قم همکاری داشته باشند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.