مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم:

قم یازده هزار جانباز دارد

شهر بیست/ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با بیان اینکه در حال حاضر قریب یازده هزار جانباز در قم داریم، گفت: تعداد جانبازان قطع نخاع 30 نفر، روشندلان 13 نفر، جانبازان شیمیایی 60 نفر، جانبازان زیر 25 درصد 6500 نفر، جانبازان بالای 25 درصد 4870 نفر و جانبازان 70درصد 243 نفر است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم یازده هزار جانباز دارد
شناسه : 5386 | انتشار : ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید جواد هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه قم که در آستانه روز جانباز برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: ایستادگی و مقاومت مقابل دشمنان داخلی و خارجی مرهون مردانگی و شجاعت و با صلابت بودن جانبازان عزیز است.

وی با بیان اینکه جانبازان قم متصل به ولایت فقیه و مورد حمایت مراجع تقلید هستند، تصریح کرد: لازم است تلاش های لازم در جهت حمایت از خانواده های جانبازان و جوانان این جامعه در تحصیل دانش و علوم انجام شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با تأکید بر اینکه در حال حاضر قریب یازده هزار جانباز در قم داریم، تصریح کرد: تعداد جانبازان قطع نخاع ۳۰ نفر، روشندلان ۱۳ نفر،  جانبازان شیمیایی ۶۰ نفر، جانبازان زیر ۲۵ درصد ۶۵۰۰ نفر، جانبازان بالای ۲۵ درصد ۴۸۷۰ نفر و جانبازان ۷۰درصد ۲۴۳ نفر است.  

هاشمی با بیان اینکه منسوبین به جانبازان جمعیت ۴۰ هزار نفری در قم دارد، تصریح کرد: همچنین تعداد آزادگان جانباز ۵۹۲ نفر هستند و در مجموع، جمعیت ۶۵ هزار نفری جامعه ایثارگری در قم تحت پوشش بنیاد است.

وی افزود: آمار ۲۱۷ جانباز نخبه در حوزه های علوم دینی، پژوهش، ورزش، قرآنی،  اختراعات و کارآفرینی به ثبت رسیده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح علمداران حماسه دیدار با جانبازان در سطح استان خواهیم داشت، اظهار کرد: دیدار با جانبازان همراه با حضور ائمه جمعه، استاندار و مسئولان در سطح استان، قنوات، دستجرد و خلجستان و سلفچگان از صبح چهارشنبه شروع می شود.

هاشمی از غبارروبی مزار شهدا در گلزارهای شهدا با حضور جانبازان خبر داد و گفت: همچنین اجتماعی از جانبازان مناطق شهری یک و دو در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) و شاه ابراهیم برگزار می شود.

وی افزود: دیدار احتمالی با مراجع عظام تقلید و گردهمایی جانبازان در مضجع شریف حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه های پیش بینی شده روز جانباز در قم است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با بیان اینکه جانبازان سرمایه های ملی کشور هستند، افزود: جانبازان، قهرمانان واقعی این کشور هستند و باید به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام داشت.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.