هنرمند قمی مدیر مجموعه تئاتر شهر شد

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی سیدمحمدجواد طاهری از هنرمندان شناخته‌شده قم را به عنوان مدیر مجموعه تئاتر شهر منصوب کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هنرمند قمی مدیر مجموعه تئاتر شهر شد
شناسه : 52494 | انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، آیین تکریم ابراهیم گله دارزاده رئیس سابق تئاتر شهر و معارفه سید محمد جواد طاهری مدیریت جدید این مجموعه عصر روز دوشنبه با حضور کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

غلامرضا نعمتی معاون اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج، جلیل رفیعی سرپرست تالار هنر و تعدادی از هنرمندان از جمله مهمانان مراسم تکریم و معارفه مدیریت مجموعه تئاتر شهر بودند.

سید جواد طاهری هنرمند قمی مدیر مجموعه تئاتر شهر شد

ابراهیم گله‌دارزاده در سخنانی با بیان اینکه مجموعه تئاتر شهر شاید بهترین و متخصص‌ترین کادر فنی ایران را دارد که در شرایط سخت و دشوار همیشه و همواره همراه بوده‌اند، گفت: این عزیزان همیشه در پشت صحنه هستند و برای تولید یک اثر نمایشی بسیار تلاش می‌کنند و شاید هیچ وقت دیده نشوند.

وی ادامه داد: در دوران کرونا خیلی از گروه‌های هنری و هنرمندان نتوانستند کار کنند و فشار بسیار زیادی روی آن‌ها بود و این دو سال هم تعداد گروه‌های درخواست‌کننده برای اجرا در تئاتر شهر را بیشتر از پیش کرد و همه منتظر هستند تا فرصت کار در سالن‌های تئاتر شهر برایشان مهیا شود. به جهت بالا رفتن هزینه‌ها، تولید تئاتر بسیار دشوار و سخت شده است. امیدوارم کار‌های زیادی روی صحنه برود و قیمت بلیت تئاتر برای همه مردم قابل پرداخت باشد.

رئیس پیشین تئاتر شهر در پایان گفت: برای برادر عزیزم سید جواد طاهری آرزوی توفیق و توان مضاعف می‌کنم تا در مدیریت تئاتر شهر موفق و سربلند باشد و از سختی کار خسته نشود. همچنین برای برادر ارجمندم جناب آقای دکتر کاظم نظری هم آرزوی توفیق می‌کنم تا ایشان هم در ارائه برنامه‌های آینده موفق و سربلند حرکت کنند.

سید جواد طاهری هنرمند قمی مدیر مجموعه تئاتر شهر شد

کاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی سخنران بعدی مراسم تودیع و معارفه مدیران پیشین و جدید مجموعه تئاتر شهر بود.

وی با خیرمقدم به حاضران در این مراسم، در سخنانی کوتاه عنوان کرد: آقای ابراهیم گله‌دارزاده از هنرمندان بسیار شریف، معلم، با اخلاق و انسانی بی‌نظیری است که قطعاً از اینجا نمی‌روند و حتماً ما از تجربه او در اداره کل هنر‌های نمایش استفاده خواهیم کرد. ضمن اینکه تکریم انسان دوست‌داشتنی مثل ایشان واجب است. من در عین حال خیر مقدم عرض می‌کنم به برادر عزیزم جناب آقای سید جواد طاهری که از هنرمندانی است که سال‌های سال عمرش را در تئاتر گذاشته و امیدواریم که ایشان هم بتوانند بدرخشند و اتفاقات خوبی را در تئاتر شهر رقم بزنند.

مدیر کل هنرهای نمایشی افزود: مشکلاتی که آقای گله‌دار‌زاده گفته‌اند به امید خدا حل خواهد شد و انتظار داریم جناب آقای طاهری در مدیریت تئاتر شهر عملکرد خوبی داشته باشند و هنرمندان را خشنود کنند. البته در حکم مدیر جدید مجموعه تئاتر شهر تمام مسائلی که انتظار می‌رود آقای طاهری نسبت به آن‌ها پایبند باشند آمده است و ان‌شاءالله با مدیریت جناب طاهری و کمک‌های آقای گله‌دارزاده اتفاقات خوبی برای تئاتر شهر رخ خواهد داد.

سید جواد طاهری هنرمند قمی مدیر مجموعه تئاتر شهر شد

در ادامه، مجری مراسم با قرائت متن لوح تقدیر اداره کل هنرهای نمایشی، برای اهدای آن به ابراهیم گله‌دارزاده ازمدیرکل هنرهای نمایشی دعوت کرد به جایگاه بیاید. ضمن اینکه لوح سپاس و هدایای کارکنان بخش‌های مختلف تئاتر شهر به ابراهیم گله‌دارزاده بخش بعدی این مراسم بود.

سید محمد جواد طاهری، مدیر جدید مجموعه تئاتر شهر هم در بخش سوم برنامه با اشاره به وظیفه سنگین کار در مجموعه‌ای چون تئاتر شهر گفت: ابتدا از کاظم نظری هنرمند عزیز و مدیرکل هنرهای نمایشی تشکر می کنم که به بنده اعتماد کردند و مسئولیت مدیریت تئاتر شهر را به من دادند و امیدوارم در دوران مسئولیتم به نحو احسن از عهده این کار بربیایم. به نظر می‌رسد که مهم‌ترین کار یک مدیر در یک مجموعه حفظ ارزش‌های آن‌جاست و قطعاً مجموعه تئاتر شهر مجموعه کوچکی نیست و وظیفه همه ما را سنگین می کند تا کارمان را درست انجام دهیم .

وی ادامه داد: مجموعه تئاتر شهر شأن و منزلت بالایی دارد و ما موظف هستیم تا در حفظ این شأن و منزلت کوشا باشیم. همه ما عمرمان را در تئاتر گذرانده‌ایم، ما می‌توانستیم مثل خیلی از آدم های دیگر به تفریحات خود و خوش‌گذرانی‌های خود بپردازیم اما از خودگذشتگی کردیم و برای تئاتر ماندیم؛ باور دارم امروز بیشتر از دیروز نیازمند این از خودگذشتگی هستیم.

سید جواد طاهری هنرمند قمی مدیر مجموعه تئاتر شهر شد

مدیر مجموعه تئاتر شهر با اشاره به دشواری‌های فعالیت در این مجموعه با توجه به امکانات موجود توضیح داد : کار بسیار سختی است که با ۴ نفر مجموعه به این بزرگی را از لحاظ خدماتی رسیدگی کرد. من به عنوان یک مدیر اگر نیاز باشد جارو به دست بگیرم این کار را انجام می‌دهم و این برای من مهم است چون جایگاه تئاتر شهر مهم است.

وی با اشاره تلاش و تمرکز خود برای ساماندهی فیزیکی تئاتر شهر و آراستگی مجموعه در تمامی حوزه ها گفت: تئاتر شهر به عنوان ویترین تئاتر کشور باید جایگاهی والا داشته باشد.

مدیر تئاتر شهر افزود: وقتی زندگی‌ام را که مرور می‌کنم، می‌بینم سراسر چالش و سختی است و هر وقت خواسته‌ام آرامش داشته باشم خودم آن آرامش را به‌هم زده‌ام؛ اصولاً ما هنرمندان هم این‌گونه هستیم، سالیان سال است هر کجا که می‌رویم به آرامش برسیم جوری تلاش می‌کنیم که آرامش به هم بریزد تا خود را در زندگی امتحان و تلاش کنیم برای زندگی. اینجا هم همین‌گونه است و امیدوارم آنچه ما خواهیم باقی گذاشت راهگشا باشد و به بن‌بست نرسد. وظیفه ماست از تمام هنرمندان شاخصی که سالیان سال برای تئاتر این کشور زحمت کشیده‌اند، قدردانی کنیم.

طاهری با اشاره به برنامه‌های پیش روی خود گفت: باید اثری که در شأن تئاتر شهر است، در آن اجرا داشته باشد. ما در این سیستم و در این کشور و در این نظام وفادار هستیم و باید بدانیم که اگر قرار است نقدی بکنیم، آن نقد باید سازنده باشد.

طاهری با اشاره به روند بازبینی آثار متقاضی اجرا در تئاتر شهر عنوان کرد: شورایی در تئاتر شهر متشکل از اساتید، هنرمندان و بزرگان عرصه هنر تشکیل خواهد شد تا بر اجراها نظارت داشته باشند. هنرمندانی که برای اجرا در تئاتر شهر علاقه‌مند هستند باید متن‌هایشان را زودتر به دست ما برسانند که هم شورا وقت داشته باشد هم هنرمند و هم اثری ماندگار خلق شود. 

سید جواد طاهری هنرمند قمی مدیر مجموعه تئاتر شهر شد

پس از صحبت‌های طاهری متن حکم مدیریت جدید مجموعه تئاتر شهر قرائت و توسط مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد به وی اهدا شد.

خاطرنشان می‌شود سیدمحمدجواد طاهری متولد سال ۱۳۴۹ شهر قم، دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی و بازیگری است. وی طی سالهای گذشته به عنوان مدرس، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، مدیریت خانه نمایش «قم» و مدیریت موسسه فرهنگی هنری «شب نمای آرین» به فعالیت مشغول بوده و در این چارچوب کارگردانی نمایش‌های «افرا»، «مردی در بند»، «مرگ در ساعت مرغابی»، «شیرین به روایت امروز»، «پروانه در آتش»، «خواهر عشق»، «جنگ کور»، «حنانه»، «پرومته شیطان مقدس»، «روایت حکایت قتل مشکوک هرکی باش خان»، «خاله ادیسه»، «یه دم و دو گوش»، «گوهر»، «بهشت روی اقیانوس»، «سلطان و سیاه»، «هنگامه‌ای که آسمان شکافت»، «داروگیر پهلوان» و تعدادی دیگر از آثار نمایشی را به عهده داشته است.

وی در فیلم‌های سینمایی «ملک سلیمان»، «ماهی»، «دریا پرنده»، «راه بهشت»، «سایه بر خورشید»، «زیباتراز زندگی»، «نزدیک انر از آشنا» و چند اثر سینمایی دیگر نیز به عنوان بازیگر حضور داشته است. ضمن اینکه بازی در سریال های «یوسف پیامبر»، «هوش سیاه»، «نوشدارو»، «برادر»، «گاندو»، «محرمانه تهران»، «نیکان» و چند مجموعه تلویزیونی پیشنه بازیگری طاهری در حوزه سریال های تلویزیونی را تشکیل می‌دهند.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.