فراخوان دومین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» منتشر شد

فراخوان دومین جشنواره رسانه ای «شهر ما» در دو بخش اصلی و ویژه در حوزه مجموعه مدیریت شهری منتشر شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فراخوان دومین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» منتشر شد
شناسه : 52224 | انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، بر اساس اعلام روابط عمومی شهرداری قم دومین دوره جشنواره‌ی رسانه‌ای «شهرما» با توجه به سیاست‌ها و راهبردهای دبیرخانه دائمی جشنواره در برگزاری دوره‌های متوالی و با تکیه بر تجربه اجرای دوره اول، مطابق با اسناد بالادستی شهرداری قم و این بار با هدف محوری افزایش کیفی و عمیق تولیدات و محصولات رسانه‌ای مختلف مرتبط با حوزه‌های گسترده مدیریت شهری در رسانه‌های مکتوب و بر خط و سامانه‌های دیداری و شنیداری در گستره استانی و سراسری توسط اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم برگزار می‌شود.

بخش‌های اصلی جشنواره شامل خبر، تیتر، گزارش، مصاحبه، عکس خبری، گزارش تصویری، مستندهای رسانه ای، یادداشت، تحلیل و نقد می‌شود و بخش ویژه این جشنواره نیز به موضوع جهاد تبیین در مدیریت شهری اختصاص دارد.

مفاهیم ارزشی در حوزه مدیریت شهری، محیط زیست شهری، عمران و آبادانی، شهرهوشمند و خلاق، برنامه محوری در راستای ارتقای کیفیت زندگی، هویت و کالبد شهر، حکمرانی و پارلمان شهری، ترافیک و حمل ونقل، فرهنگ و سبک زندگی شهروندان و جهانشهر موضوعات اصلی دومین جشنواره رسانه ای شهر ما را شامل می‌شود.

اصحاب رسانه و خبرنگاران از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۲۷ خردادماه سالجاری از طریق درگاه اینترنتی جشنواره رسانه ای شهر ما به نشانی www.qom.ir/mfs و یا ارسال در پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۰۳۸۴۳۰۳۱۲ مهلت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به نفر اول تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به ارزش ۲۵ میلیون ریال، نفر دوم دیپلم افتخار و هدیه نقدی به ارزش ۲۰ میلیون ریال و نفر سوم دیپلم افتخار و هدیه نقدی به ارزش ۱۵ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

همچنین به نفر اول بخش ویژه نیز تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به ارزش ۳۰ میلیون ریال برای سه نفر اهدا می‌شود.

 هر یک از شرکت‌کنندگان می‌تواند ۳ اثر در بخش‌های اصلی و یک اثر را در بخش ویژه برای دبیرخانه ارسال کند و در صورت کسب امتیاز مورد نیاز مقام‌های اول تا سوم برای چند اثر از سوی یک شرکت‌کننده، تصمیم‌گیری و انتخاب مقام در اختیار هیئت داوران خواهد بود.

بازه انتشار آثار در رسانه‌های از ابتدای ۱۵ آبان ماه سال ۱۳۹۹ لغایت ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ خواهد بود و صرفاً آثار انتشار یافته در رسانه‌های مکتوب و بر خط و سامانه‌های دیداری و شنیداری دارای مجوز انتشار از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا رسانه ملی به بخش مسابقه راه پیدا خواهند کرد.

• پس از داوری مقدماتی از سوی هیئت انتخاب، آثار راه‌یافته به بخش داوری در سامانه جشنواره اطلاع‌رسانی خواهد شد و حق معنوی انتشار هر یک از آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره با ذکر نام تولیدکننده اثر برای شهرداری قم در هر زمان وجود داشته و محفوظ است.

در خصوص فایل آثار بخش عکس خبری و گزارش تصویری (حداقل ارسال ۱۰ فریم عکس در قالب فایل فشرده zip یا rar) با پسوند TIFF یا JPG و با وضوح ۳۰۰DPI و حداقل در ابعاد ۲۵*۲۰ در سامانه بارگذاری شود.

برای آثار بدون نام صاحب اثر، یا آثاری که با نام مستعار چاپ شده باشند، در مرحله نهایی داوری، ارسال تاییده به امضای مدیر مسئول و مدیر رسانه الزامی است.

در خصوص آثار مستندهای رسانه‌ای علاوه بر بارگذاری اولیه با حجم حداکثر ۵۰ مگابایت، در صورت نیاز و اعلام می‌بایست بر روی لوح فشرده، به نشانی دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

هیچ یک از اعضاء شورای سیاست‌گذاری، شورای مشورتی، هیئت انتخاب، هیئت داوری، کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی حق شرکت در جشنواره را ندارند و از رسانه‌هایی که بیشترین سطح کیفی و کمی در آثار منتخب جشنواره را داشته باشند، در آئین اختتامیه به صورت ویژه تجلیل خواهد شد.

فرایند ارسال، انتخاب و داوری آثار به صورت کاملاً الکترونیکی انجام خواهد شد و آثار بدون ذکر نام و نشان تولیدکننده و به صورت کدگذاری شده در فرآیند شرکت داده خواهند شد.

فرایند داوری آثار به صورت کاملاً الکترونیکی انجام خواهد شد و آثار بدون ذکر نام و نشان تولیدکننده و به صورت کدگذاری شده در فرآیند داوری شرکت داده خواهند شد و هیئت داوران منتخبی از اساتید مطرح و به نام کشوری با سوابق علمی و اجرائی در حوزه‌های روزنامه‌نگاری، رسانه، ارتباطات، جامعه‌شناسی و عکاسی هستند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.