آمادگی مدیریت شهری برای استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم گفت: حضور مجموعه‌های دانش‌بنیان و علمی پژوهشی می‌تواند به بهبود کارایی عرصه‌های متنوع مدیریت شهری کمک کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آمادگی مدیریت شهری برای استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان
شناسه : 50171 | انتشار : ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محمدحسین دهناد در سی‌ودومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم، در خصوص نقش مدیریت شهری برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱، ابراز کرد: مدیریت شهری همگام با سایر دستگاه‌ها وظیفه سنگینی در استفاده بیش از بیش از ظرفیت‌های علمی کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران از نظر شاخص‌های علمی و پژوهشی در جایگاه مناسبی قرار دارد، گفت: عدم ارتباط مناسب نهادهای علمی و پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان با صنعت و کاربردی نشدن شایسته‌ این علوم و پژوهش‌ها در بخش‌های مختلف کشور، موجب کاهش اشتغال جوانان، اشتغال نیروهای متخصص به شغل‌های غیر مرتبط و غیرتخصصی و پایین آمدن بهره‌وری گردیده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شهری شورای شهر قم ابراز کرد: تحقق شعار امسال و تبدیل آن به راهبرد اصلی دستگاه‌ها مخصوصاً در شرایط کنونی، قطعاً موجب پیشرفت کشور در ابعاد گوناگون خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضور مجموعه‌های دانش‌بنیان و علمی پژوهشی می‌تواند به بهبود کارایی عرصه‌های متنوع مدیریت شهری کمک کند، اظهار کرد: دوام زیرساخت‌های حمل‌ونقلی ازجمله روسازی معابر، جمع‌آوری، تفکیک و بازیافت پسماندهای شهری، صرفه‌جویی در مصرف آب موردنیاز برای فضاهای سبز شهری، هوشمندسازی و یکپارچه‌سازی تجهیزات ترافیکی، الکترونیکی کردن و راه‌اندازی سامانه‌های ارائه خدمات شهروندی، طراحی شهری تاب‌آور و اصلاح بافت‌های ناکارآمد و طراحی نرم‌افزار‌های گردشگری ازجمله زمینه‌هایی است که مجموعه‌های دانش‌بنیان و علمی پژوهشی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

دهناد تصریح کرد: مدیریت شهری باید از راه‌های مختلف به شروع کار و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها کمک کند که در نظر گرفتن تخفیف‌ها و معافیت‌های ویژه در پرداخت عوارض، صدور مجوز فعالیت در کاربری‌های غیره و قائل شدن امتیاز هنگام انتخاب مشاور برای پروژه‌ها می‌تواند مواردی ازجمله این راه‌ها باشد.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.