۶ هزار خادم مسجد جمکران پذیرای زائران می‌شوند/ حادثه‌آفرینی راننده تریلی امنیتی نبود

معاون خدمات زائرین مسجد جمکران قم از آمادگی ۶ هزار خادم آقا و خانم این مسجد مقدس در روزهای ۱۴ و ۱۵ شعبان به منظور پذیرایی از عاشقان امام زمان(عج) خبر داد و گفت: دو شبستان ۶ هزار متری برای استقرار خواهران و شبستان کربلا نیز برای استقرار برادران در نظر گرفته شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۶ هزار خادم مسجد جمکران پذیرای زائران می‌شوند/ حادثه‌آفرینی راننده تریلی امنیتی نبود
شناسه : 48955 | انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، ابراهیم صدوقی عصر یکشنبه در نشست خبری «جشن‌های نیمه‌شعبان مسجد مقدس جمکران» در سالن جلسات ساختمان اداری مسجد جمکران، گفت: امسال ۶ هزار خادم آقا و خانم این مسجد مقدس، در روزهای ۱۴ و ۱۵ شعبان به منظور پذیرایی از عاشقان امام زمان(عج) ساماندهی شده‌اند. 

افزود: ۶۰۰ خادم آقا و خانم نیز به عنوان «منادیان سلامت» برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این دو روز در نظر گرفته شده‌اند.      

رئیس ستاد مناسب‌های ویژه مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: با هماهنگی پلیس راهور، ۱۲۰ خادم و بسیجی به عنوان «راهنمای زائر» در پارکینگ های اطراف مسجد جمکران با ظرفیت حدود ۱۵ هزار خودرو، در خدمت مردم هستند.  

وی با بیان اینکه همه خادمان کوشش می کنند تا زائران به بهترین نحو از فضای قدسی این مکان بهره ببرند، گفت: در صورت مساعد بودن هوا، آیین اصلی نیمه‌شعبان در صحن جامع مهدوی این مسجد با وسعت ۴۰ هزار متر مربع با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می‌شود.

معاون خدمات زائرین مسجد جمکران قم گفت: دو شبستان ۶ هزار متری برای استقرار خواهران و شبستان کربلا نیز برای استقرار برادران در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به حضور بسیار زیاد علاقه‌مندان به حضرت ولیعصر(عج) از نقاط گوناگون کشور و حتی از سایر کشورها در ایام نیمه شعبان در این مکان مقدس گفت: برای پذیرایی مناسب از این زائران باید زیرساخت‌های لازم را فراهم سازیم و برای تحقق، آن لازم است که به این مسئله، نگاهی فرا استانی و ملی و جهادی صورت بگیرد و همه نهادها در این امر مشارکت داشته باشند.

رئیس ستاد مناسب‌های ویژه مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه نیمه شعبان امسال با آخرین جمعه سال و ایام عید نوروز مصادف شده است، افزود: لازم است در زمینه ترافیک اطراف مسجد نیز تمهیدات لازم اندیشیده شود.

صدوقی از شهروندان قمی درخواست کرد: در ایام نیمه شعبان با وسایل نقلیه عمومی (اتوبوس و تاکسی) به مسجد جمکران بیایند تا از پارکینگ های اطراف مسجد، زائران سایر شهرها بیشتر بتوانند استفاده کنند.      

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم به بهترین شکل از زائران پذیرایی کنیم و خدمات مطلوبی به آنها ارائه دهیم، تاکید کرد: از مسافران می‌خواهیم تا تجهیزات لازم همچون لباس گرم به همراه داشته باشند.  

رئیس ستاد مناسب‌های ویژه مسجد مقدس جمکران از تشکیل قرارگاه امداد و درمان با مشارکت نهادهای مرتبط خبر داد و گفت: در این چهار ماه توسط ستاد مناسب‌های ویژه مسجد جمکران قم بیش از ۷۵ مصوبه تصویب شده است.

صدوقی از مشارکت و همراهی سایر دستگاه ها با این مسجد برای برپایی هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسم نیمه شعبان تقدیر و سپاسگزاری کرد و گفت: پیش بینی می‌کنیم که حدود ۲۰۰ موکب مردمی نیز در طول مسیر پذیرای زائران باشند. 

وی گفت: برگزاری آیین نیمه شعبان در سال ۱۳۹۸ هجری خورشیدی، به عنوان «بزرگ ترین اجتماع مهدوی جهان» توسط میراث فرهنگی ثبت ملی شده است و در تلاش هستیم که آن را ثبت جهانی نیز بکنیم.  

وی اعلام کرد: از نیمه شعبان سال ۱۳۹۹ تاکنون بیش از یک میلیون پُرس غذای گرم و ۱۰۰ هزار بسته گوشت تبرکی به همت خیران، میان محرومان توزیع شده است.

صدوقی اظهار داشت: در نیمه شعبان سال جاری نیز، طرح «قربانی برای سلامتی امام زمان(عج)» را با مشارکت افراد نیکوکار اجرا می کنیم و گوشت های قربانی میان نیازمندان توزیع می شود.

معاون خدمات زائرین مسجد جمکران قم در بخش دیگر سخنان خود، در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در رابطه با حادثه آفرینی یک راننده تریلی در مسجد جمکران در اول اسفندماه جاری گفت: این مسئله اصلاً مورد امنیتی نداشت، اما موجب شد تا تدابیر امنیتی و انتظامی لازم اندیشیده شود.

ساعت ۳ و ۲۷ دقیقه بامداد اول اسفندماه جاری، راننده یک دستگاه خودروی تریلی که دچار ناراحتی روحی شده بود، اقدام به شکستن درب شماره ۶ مسجد جمکران کرد و قصد ورود به صحن جامع مهدوی را داشت که ماشین وی متوقف و از حرکت باز ماند.

با ورود عوامل انتظامات مسجد جمکران به صحنه و پس از آن حضور آتش نشانی، راننده مذکور در اختیار نیروهای انتظامی قرار گرفت و ماشین وی از مسجد خارج شد؛ این حادثه خسارت خاصی به همراه نداشت.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.