همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» در قم برگزار می‌شود

دبیر علمی همایش «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» از برگزاری این همایش در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفندماه با سخنرانی شخصیت‌های لشکری و کشوری در مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» در قم برگزار می‌شود
شناسه : 48207 | انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام حسین الهی‌نژاد در نشست خبری همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت»، اظهار کرد: این همایش به همت پژوهشکده «مهدویت و آینده پژوهی» پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با همراهی و مشارکت دفتر نشر مقام معظم رهبری و بنیاد شهید حاج قاسم سلیمانی در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفند در مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در مراسم افتتاحیه این همایش که در روز ۱۵ اسفند برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجف لک‌زایی معاون پژوهشی دفتر تبلیغات و یکی از شخصیت‌های کشوری سخنرانی می‌کنند.

دبیر علمی همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» از دریافت ۱۲۰ مقاله و برگزاری ۲۸ کرسی نقد و نشست‌ علمی با موضوع همایش خبر داد و گفت: در مراسم افتتاحیه همایش از کتاب چکیده مقالات، دو جلد کتاب کرسی‌ها و نشست‌های علمی، دو شماره از فصلنامه جامع مهدوی و یک شماره از مجله علمی پژوهشی مشرق موعود رونمایی می‌شود و چهار جلد کتاب مجموعه مقالات همایش نیز در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

الهی‌نژاد همچنین به تشکیل پنج کمیسیون تخصصی این همایش اشاره کرد و افزود: در روز نخست برگزاری این همایش، پنج کمیسیون تخصصی «مفاهیم و مبانی انتظار در اندیشه شهید سلیمانی»، «جایگاه راهبرد انتظار و مقاومت در مکتب شهید سلیمانی»، «مؤلفه‌ها و شاخصه‌های مکتب شهید سلیمانی مبتنی بر مکتب امامین انقلاب»، «نقش راهبردی مکتب شهید سلیمانی در زمینه‌سازی ظهور» و «قرآن و تربیت نسل منتظر در مکتب شهید سلیمانی» تشکیل می‌شود و به بررسی مقالات می‌پردازند.

وی تصریح کرد: در مراسم اختتامیه همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» که صبح روز دوشنبه ۱۶ اسفند برگزار می‌شود، بعد از گزارش روئسای کمیسیون‌های تخصصی همایش، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور رسانه‌ای فرمانده‌کل سپاه و یکی از فرماندهان ارشد سپاه سخنرانی خواهند کرد.

معاون پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در بخش دیگری از این نشست به ضرورت برگزاری همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» اشاره کرد و گفت: امروز در جهان اسلام و در جغرافیای کشورهای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان نماد دفاع و مقاومت مطرح است.

الهی‌نژاد افزود: هدف از برگزاری همایش «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت»، تبیین مکتب شهید سلیمانی با رویکردهای علمی و تحلیل‌های عقلانی و ورود اقشار خاص و تحصیل‌کرده جامعه از حوزه و دانشگاه به موضوع مکتب و مرام شهید سلیمانی است.  

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «به حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به عنوان یک فرد نگاه نکنیم، بلکه باید به آنان به عنوان یک مکتب نگاه کرد»، گفت: ماندگاری اندیشه و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در جامعه وابسته به کارهای علمی و تحقیقات عقلانی پیرامون این مکتب است.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی خاطرنشان کرد: اندیشه شهید سلیمانی دارای شاخصه‌هایی نظیر انقلابی‌گری، ولایت‌مداری، استکبارستیزی و فرهنگ انسانیت و معنویت است.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.