افتتاح پروژه ملی فیبر نوری شاتل در قم

همزمان با میلاد حضرت علی(ع) در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه‌ توسعه‌ شبکه دسترسی ثابت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) به صورت ارتباط آنلاین با شهر قم و با حضور مقامات ارشد استان افتتاح شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افتتاح پروژه ملی فیبر نوری شاتل در قم
شناسه : 47655 | انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، همزمان با میلاد حضرت علی(ع) در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر شورای عالی فضای مجازی، مدیران عامل اپراتورهای کشور و مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه ملی فیبر نوری شرکت شاتل که زمینه‌‌ساز ایجاد تحول در صنعت ICT کشور است، افتتاح شد.

در این مراسم دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه‌ توسعه‌ شبکه دسترسی ثابت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) را به صورت ارتباط آنلاین با شهر قم و با حضور مقامات ارشد استان افتتاح کرد.

طی ارتباط آنلاین با شهر قم، دکتر احمدرضا نخجوانی مدیرعامل گروه‌ شرکت‌های شاتل به ارائه توضیحاتی درخصوص پروژه‌ ملی شاتل بر بستر فیبر نوری پرداخت.

نخجوانی با اشاره به پروژه‌ی FTTx شاتل گفت: ما در ابتدا پروژه‌ FTTC را از ۴ سال پیش آغاز کردیم اما متأسفانه با چالش‌هایی که با مخابرات داشتیم، با حمایت‌ها و راهنمایی‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سعی کردیم به سمت فیبر برویم.

نخجوانی گفت: طبیعتاً در این پروژه شهرداری‌ها نقش اساسی دارند و خوشبختانه در شهر قم با نگاه مترقی که شخص شهردار محترم و مدیران شهر داشتند، این پروژه پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم این رویکرد مترقی به شهرداری شهرهای دیگر کشور تسری یابد.

او افزود: در فاز اول، شهرهای تهران، قم، شیراز و مشهد در دستور کار شاتل قرار دارد و هم‌اینک عملیات اجرایی در دو شهر تهران و قم به شکل جدی آغاز شده است و امروز به شکل نمادین پروژه‌ی شهر قم را افتتاح می‌کنیم.

پس از آن تست سرعت برای سرویس FTTH یکی از کاربران در شهر قم، به صورت زنده انجام شد که سرعت دسترسی آن بیش از ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه اندازه‌گیری شد.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.