پیگیری ۸۰ هزار نامه دریافتی سفر رئیس جمهور به قم/ ۳۶ هزار نفر خواستار کمک مالی بلاعوض شدند

مدیر کل بازرسی استانداری قم با اشاره به دریافت ۳۶ هزار نامه در ارتباط با کمک مالی بلاعوض در سفر رئیس جمهور به قم، گفت: فرایند صحت‌سنجی و سطح‌سنجی این درخواست‌ها در حال انجام است اما این کار زمان‌بر خواهد بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیگیری ۸۰ هزار نامه دریافتی سفر رئیس جمهور به قم/ ۳۶ هزار نفر خواستار کمک مالی بلاعوض شدند
شناسه : 47571 | انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی استانداری قم، ابوالفضل بهرامیان مدیرکل بازرسی استانداری قم امروز در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به استقرار ۶۰۰ نفر از کارکنان دستگاه‌های دولتی در مرکز سامد استانداری برای پاسخگویی به درخواست‌های مردمی در ایام سفر رئیس‌جمهور به قم اظهار کرد: در مجموع ۸۰ هزار نامه طی ۱۰ روز کاری در سامانه سامد ثبت شده است.

وی با اشاره به محدودیت‌ها در پاسخگویی روزانه به حجم زیادی از تماس‌های  مردمی برای پیگیری نامه‌های واصله، گفت: از طریق سامانه پیامکی سامد، مردم در جریان  آخرین وضعیت نامه خود و دستگاه مسئول پاسخگویی قرار می‌گیرند.

بهرامیان، اهم درخواست های شهروندان را کمک مالی بلاعوض برای امرار معاش، تقاضای هدیه از رئیس جمهور، کمک هزینه درمان، کمک هزینه جهیزیه، درخواست تسهیلات ودیعه مسکن، خرید مسکن و خرید خودرو عنوان کرد و افزود: با وجود وقت‌گیر بودن کار بررسی صلاحیت‌ها، در تلاش هستیم تا در اسرع وقت درخواست‌های مردمی را پاسخ دهیم.

مدیر کل بازرسی استانداری قم با بیان اینکه درخواست‌های شهروندان در حوزه‌های مختلف به ادارات کل، نهادهای حمایتی و صندوق کارآفرینی امید ارجاع شده است، گفت: در مجموع ۱۲ هزار نامه مرتبط با تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید ارسال شده است.

وی با اشاره به آغاز بررسی درخواست‌ها و تشکیل پرونده‌های واجد صلاحیت دریافت تسهیلات در صندوق کارآفرینی امید، افزود: برای تأمین اعتبارات تسهیلات درخواستی در سفر، مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی نهاد ریاست جمهوری برای استان قم تخصیص داده شده است که از این مبلغ، ۷۰ درصد برای طرح‌های اشتغالزایی و ۳۰ درصد برای موارد ضروری پیش‌بینی شده است.

مدیر کل بازرسی استانداری قم همچنین با اشاره به دریافت ۳۶ هزار نامه در ارتباط با کمک مالی بلاعوض، تصریح کرد: فرایند صحت سنجی و سطح سنجی این درخواست ها در حال انجام است، اما این کار زمان‌بر خواهد بود.

بهرامیان خاطرنشان کرد: حدود ۱۷ هزار نامه نیز مرتبط به درخواست تسهیلات خودرو، ودیعه مسکن و خرید مسکن بوده است که به اداره کل امور اقتصادی و دارایی ارجاع شده‌اند و منتظر تأمین اعتبار جهت انجام مراحل بعدی هستیم.

وی گفت: تعداد ۱۵ هزار نامه از نامه‌های سفر رئیس‌جمهور نیز به سایر دستگاه‌های دولتی و نهادهای حمایتی ارجاع شده است که پس از بررسی پاسخ آنها به اطلاع مردم خواهد رسید.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.