شهرک صنوف با تأمین برق رونق می‌گیرد

شهردار قم با بیان اینکه سه مشکل عمده مانع رونق شهرک صنوف شده است، گفت: شرکت توزیع برق منطقه‌ای تهران حاضر نیست در ایجاد زیرساخت‌ها مشارکت داشته باشد و می‌خواهد تمام هزینه‌های ساخت و تجهیزات پُست برق را که امروز بیش از ۵۰ میلیارد تومان است، شهرداری قم پرداخت کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شهرک صنوف با تأمین برق رونق می‌گیرد
شناسه : 47343 | انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه بررسی آخرین وضعیت شهرک صنوف که با حضور استاندار قم و جمعی از مدیران شهری و استانی برگزار شد، با تأکید بر لزوم حل مشکلات کلیدی این شهرک، اظهار داشت: سه مشکل عمده مانع از رونق شهرک شده است.

وی به مسئله برق شهرک اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل رونق نگرفتن شهرک اصناف به خاطر عدم تأمین برق است و باید این مسئله به کمک مجموعه مدیریت استان حل شود، زیرا تفاهم‌نامه منعقد شده با برق منطقه‌ای تهران در سال ۹۴، مشکلاتی دارد که تا امروز حل‌نشده و به اجرا نرسیده است.

شهردار قم دلایل مشکلات تفاهم‌نامه با برق منطقه‌ای تهران را تشریح و خاطرنشان کرد: شرکت توزیع برق منطقه‌ای تهران حاضر نیست در ایجاد زیرساخت‌ها مشارکت داشته باشد و می‌خواهد تمام هزینه‌های ساخت و تجهیزات پُست برق را که امروز بیش از ۵۰ میلیارد تومان است، شهرداری قم پرداخت کند.

وی، تأمین برق موردنیاز شهرک از فیدر پُست برق فرهنگیان را مطرح کرد و گفت: تا ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تأمین برق، می‌توانیم از فیدر پُست برق فرهنگیان و برق جاده کوه سفید، برق شهرک را در حدود یک مگاوات تأمین کنیم، البته توزیع برق داخل شهرک را شهرداری انجام می‌دهد.

سقائیان‌نژاد ادامه داد: اگر تمام واحدهای شهرک صنوف راه‌اندازی شود و شهرک رونق بگیرد به بیش از ۱۷ مگاوات برق نیاز داریم، اما با توجه به مشکلاتی که با ۵۰ درصد مالکان متفرقه داریم، نمی‌توانیم همه برق شهرک را تأمین کنیم.

وی، تأمین پساب برای توسعه و ایجاد فضای سبز نیز مطرح کرد و یادآور شد: در صورت اختصاص یک انشعاب از پساب شهرک شکوهیه و محمودآباد به شهرک، تجهیزات لازم تأمین‌شده و می‌توانیم فضای سبز شهرک را نیز توسعه داده و ساخت بوستان‌ها را آغاز کنیم.

شهردار قم یکی از مشکلات بزرگ شهرک را مالکان متفرقه دانست و تأکید کرد: متأسفانه زمین‌هایی هستند که چند مرحله بین افراد متفرقه خریدوفروش شده و تا این شرایط ساماندهی نشود و زمین‌ها به اصناف واگذار نشود، شهرک رونق نگرفته و نمی‌توانیم بسیاری از نیازهای شهرک را تأمین کنیم.

وی در پایان به نهایت همکاری شهرداری با صنوف تأکید کرد و گفت: شهرداری به درخواست‌های معقول پاسخ داده و نهایت همکاری را با صنوف دارد و درخواست‌ها معقول باید برای بازبینی به کمیسیون ماده ۵ برده شود.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.