تجلیل وزیر فرهنگ از استاد مجاهدی/ دبیرخانه شعر آیینی راه‌اندازی می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سوگواره شعر فاطمی «محبوبه خدا» با تجلیل از از یک عمر خدمات خالصانه استاد مجاهدی در حوزه شعر و ادب، از آغاز به کار دبیرخانه شعر آیینی در آینده نزدیک خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تجلیل وزیر فرهنگ از استاد مجاهدی/ دبیرخانه شعر آیینی راه‌اندازی می‌شود
شناسه : 45731 | انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از هنر آنلاین، تالار وحدت شامگاه روز شنبه یازدهم دی ۱۴۰۰ در حالی برای سومین سال پیاپی میزبان سوگواره شعر فاطمی بود که ۱۳ سال از عمر این سوگواره موسوم به «محبوبه خدا» می‌گذرد و نسخه خارج از مرکز آن هم چند شب پیش در قم برپا شده بود.مراسم حدود یک ساعت پس از نماز مغرب و عشا با حضور گرم و پرشور عزاداران فاطمی آغاز شد و شاعران آیینی سروده‌های خود را با موضوع شهادت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها برای حاضران خواندند. نوحه‌خوانی حاج محمدرضا طاهری با گریزی به سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی بخش دیگر برنامه بود که با پس از حدود دو ساعت با شعرخوانی استاد محمدعلی مجاهدی به لحظه‌های پایانی رسید.

در بخش آخر هم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از یک عمر خدمات خالصانه استاد مجاهدی در حوزه شعر آیینی تقدیر شد. اسماعیلی در سخنان کوتاه خود چند جمله در وصف شاعر پیشکسوت سخن گفت و از راه‌اندازی دبیرخانه شعر آیینی با دستان مبارک استاد مجاهدی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به سیل علاقه‌مندان استاد مجاهدی که سال‌هاست از اشعار، آثار و قلم ایشان به شوق آمده‌اند، از این رو دبیرخانه شعر آیینی را با عنوان شجره طیبه و با حضور وی راه‌اندازی خواهیم کرد.  

تجلیل وزیر فرهنگ از استاد مجاهدی

وزیر ارشاد همچنین یاد و خاطره سردار رشید سپاه اسلام، شهید سلیمانی و رشادت‌ها و جانبازی‌های رزمندگان دو عملیات کربلای ۴ و کربلای ۵ را گرامی داشت و افزود: حضور در چنین محافلی آن هم در این ایام پر کار برای بنده یک نیاز شخصی بود و حضور در مجالس معنوی از این دست را به عنوان یک فرصت غنیمت می‌دانم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به اینکه نام حضرت زهرا(س) بر تارک تشیع و این انقلاب و همه محبان آن نشسته است، تصریح کرد: هر زمان می‌خواهم در مورد انقلاب اسلامی سخن بگویم از عنوان انقلاب اسلامی «فاطمیه الحدوث و حسینی البقاست» استفاده می‌کنم، فاطمیه الحدوث است از این منظر که در ایام فاطمیه ۱۳۴۱ نهضت آغاز شد و در تمام انقلاب رنگ و بوی فاطمی را می‌بینیم.

محمود سالاری، معاون هنری وزیر ارشاد و مهدی افضلی، مدیر عامل بنیاد رودکی همراه دیگر مدیران وزارت ارشاد از حاضران در سوگواره شعر فاطمی در تالار وحدت بودند و استاد محمدعلی مجاهدی، سید محمدجواد شرافت، محسن ناصحی، محسن عربخالقی، رضا خورشیدی، محمد غفاری و سید حمیدرضا برقعی شعرخوانی کردند.

خاطرنشان می‌شود سوگواره شعر فاطمی به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تالار وحدت با اجرای نجم‌الدین شریعتی برگزار شد.
نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.