آغاز دوره آموزشی «مهمان حبیب خداست» در قم

دوره آموزشی فرهنگ ميزبانی «مهمان حبيب خداست» با هدف آموزش صنوف اطراف حرم مطهر به مناسبت «روز قم» آغاز شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز دوره آموزشی «مهمان حبیب خداست» در قم
شناسه : 43654 | انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مراسم افتتاحیه دوره آموزشی فرهنگ میزبانی و زبان خارجه «مهمان حبیب خداست» به همت شهرداری قم و با مشارکت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س)، اتاق اصناف استان و سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم در سالن جلسات امام خامنه‌ای حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم حمید خرمی رئیس اتاق اصناف استان، ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم، مهدی کلانترزاده مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم، مسئولان معاونت اجتماعی پلیس قم، روئسای اتحادیه‌های مختلف و دیگر مسئولان استانی و شهری حضور داشتند.

اجرای گروه تواشیح عترت و سخنرانی دکتر شاه احمدی از اساتید دانشگاه در حوزه فرهنگ میزبانی از زائران و مسافران از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

طرح آموزشی فرهنگ میزبانی «مهمان حبیب خداست» به‌منظور آموزش صنوف اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) و با هدف افزایش توانمندی برای افزایش فرهنگ میزبانی صنوف و آموزش فرهنگ ملل و زبان خارجه در حد مکالمه برگزار می‌شود.

ابوالقاسم مقیمی، مهم‌ترین سرفصل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم را ارتقای فرهنگ شهروندی دانست و افزود: در حوزه فرهنگ شهروندی برای اقشار مختلف جامعه برنامه‌ریزی‌شده و از دو سال پیش با آموزش رانندگان تاکسی و اتوبوس این کار کلید خورده و امروز سومین دوره آن با آموزش کسبه اطراف حرم آغاز می‌شود.

وی، شهرت کسبه شهر قم به خادمی حضرت معصومه(س) را یادآور شد و مطرح کرد: حضور کسبه قم در حوزه‌های علمیه از قدیم و یادگیری مباحث مکاسب امری بدیهی بوده و در مسائل فقهی در کسب‌وکار اکثراً مجتهد بوده‌اند.

وی زمان ماندگاری زائر در شهر قم را بسیار کم دانست و خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در چند سال گذشته برای ماندگاری زائر در شهر قم به آن پرداخته‌شده، محتوا سازی اماکن تاریخی و فرهنگی در شهر قم بوده که معرفی آن‌هم به شهروندان قمی و هم به کشور در صدر برنامه‌های سازمان است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم به اهمیت آموزش زبان به کسبه نیز اشاره و تصریح کرد: کسبه قدیم با توجه به حضور زائران به زبان‌های عربی، انگلیسی و اردو آشنایی داشته و باید برای نسل جوان نیز این موضوع اهمیت پیداکرده و آموزش‌هایی برای تسلط به زبان برای آن برگزار شود.

همچنین حمید خرمی در سخنانی به اجرای طرح «مهمان حبیب خداست» پرداخت و بیان کرد: در این دوره به آموزش‌های فرهنگ میزبانی و ملل و زبان‌های خارجه پرداخته‌شده تا راه را برای تعامل بیشتر با زائران و کسب رضایت زائران بازشده و گام مهمی در این حوزه برداشته شود.

وی با درخواست از کسبه برای حضور در دوره‌های آموزشی طرح  «مهمان حبیب خداست»، گفت: با همکاری اتاق اصناف و سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم، کسبه‌ای که در این دوره‌ها حضور فعال داشته و بتوانند بر اساس شاخص‌های مشخص بالاترین امتیاز را در ارائه خدمات و تکریم زائران کسب کنند نشان «حبیب» را دریافت خواهند کرد.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.