کتاب «قصه‌های شهروند خوب» رونمایی شد

آیین رونمایی از کتاب «قصه‌های شهروند خوب» به مناسبت «روز قم» با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و نویسندگان قمی برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کتاب «قصه‌های شهروند خوب» رونمایی شد
شناسه : 43438 | انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مراسم رونمایی از کتاب «قصه‌های شهروند خوب» به مناسبت «روز قم» با حضور ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم، مصطفی ملایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم، جمعی از اعضای شورا و نویسندگان انجمن ادبی پیرنگ در مجموعه فرهنگی «دنیای کتاب» برگزار شد.

در این مراسم مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم از لزوم گسترش فرهنگ شهروندی سخن گفت و تولید آثار فرهنگی و هنری توسط نویسندگان و هنرمندان قمی را جزو اولویت‌های مهم این سازمان عنوان کرد.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم در کنار مأموریت‌های خود، در فرهنگ شهروندی مأموریت ویژه دارد و آغاز این حرکت در شهرداری قم به تولید یک مجموعه کاریکاتور در سال ۸۵ بازمی‌گردد که آن‌هم در حوزه کتاب بود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم ابراز کرد: این سازمان با تولیدات هنری رسانه‌ای و برگزاری دوره‌های آموزشی تلاش می‌کند در حوزه‌های منطبق با مأموریت‌های شهرداری، کاهش آسیب‌های زندگی شهری را رقم بزند و کاهش هزینه‌های نگهداری شهر را دنبال کند.

مقیمی با اشاره به اینکه بهترین نسل برای آموزش فرهنگی شهروندی کودکان به‌عنوان قشر تأثیرپذیر و زنان به‌عنوان قشر تأثیرگذار هستند، گفت: تولیدات و دوره‌های آموزشی ما با نگاه به این دو قشر صورت می‌گیرد.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت استفاده از قلم هنرمندان و نویسندگان در مجموعه تولیدات فرهنگ شهروندی، خاطرنشان کرد: قرار ما استفاده از ظرفیت بومی هنرمندان و نویسندگان قمی است و تولیداتمان را با استفاده از این سرمایه‌های ارزشمند به ثمر می‌رسانیم و موفق هم بودیم و استفاده از ظرفیت نویسندگان انجمن ادبی پیرنگ نیز بر همین مبنا بود که در این زمینه نیز اثر خوب و اثرگذاری تولیدشده است.

ملایی نیز در این نشست ضمن تقدیر از تولید این کتاب، قصه را ابزاری اثرگذار برای فرهنگ‌سازی در بین کودکان توصیف و بر حمایت شورای شهر از تولید صنایع فرهنگی در حوزه فرهنگ شهروندی تأکید کرد.

سید محمود میرصانعی نماینده انجمن ادبی پیرنگ نیز با اشاره به اینکه نویسندگان و اعضای انجمن ادبی پیرنگ با تلاش و همت والا در مدت‌زمان کم این اثر خوب را تولید کردند، اظهار کرد: داستان و قصه همواره از ابزارهای مؤثر ارتباط و انتقال تجربه و آداب‌ورسوم و فرهنگ بوده و خدای متعال نیز در قرآن کریم از این ابزار برای عبرت‌آموزی و هدایت بشر استفاده کرده است.

وی ادامه داد: در تولید کتاب «قصه‌های شهروند خوب » با هدف معرفی فرهنگ شهروندی از این ابزار استفاده کردیم که امیدواریم مورد استقبال خانواده‌های قمی قرار گیرد.

نماینده انجمن ادبی پیرنگ، خاطرنشان کرد: این انجمن از سال ۸۹ در زمینه ادبیات داستانی فعالیتی دارد و جشنواره‌های مختلفی را برگزار کرده که در حال حاضر نیز به دنبال برگزاری سومین جشنواره ملی داستان قم به مناسبت روز قم هستیم.

رونمایی از پوستر کتاب «قصه‌های شهروند خوب» با حضور نویسندگان، پایان‌بخش این مراسم بود.

گفتنی است این کتاب حاوی داستان‌هایی با موضوع اخلاق و فرهنگ شهروندی برای کودکان است که به سفارش سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم توسط جمعی از نویسندگان انجمن ادبی پیرنگ نگاشته شده است.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.