اعلام ویژه‌برنامه‌های ایام معصومیه در حرم بانوی کرامت/ از برپایی کارگاه خوشنویسی تا شب‌های شعر فاطمی

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) از پیش‌بینی اجرای ۷۰ عنوان برنامه فرهنگی، هنری، ادبی، تبلیغی و رسانه‌ای در ایام معصومیه خبر داد و گفت: همزمان با شب سالروز ورود حضرت معصومه(س)، محفل شب شعر «قرار فاطمی» با حضور شاعران مطرح کشور در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اعلام ویژه‌برنامه‌های ایام معصومیه در حرم بانوی کرامت/ از برپایی کارگاه خوشنویسی تا شب‌های شعر فاطمی
شناسه : 43047 | انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام مهدی احمدی در نشست خبری اعلام برنامه‌های ایام معصومیه که که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، از پیش‌بینی اجرای ۷۰ عنوان برنامه در حرم بانوی کرامت به مناسبت ایام معصومیه خبر داد و گفت: برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) با شعار «سلام ای دختر موسی بن جعفر؛ در امتداد یاری» از ۸ تا ۲۵ آبان دنبال خواهد شد.

وی تصریح کرد: اجرای این برنامه‌ها در حالی دنبال می‌شود که فشار تحریم های ظالمانه دشمنان به ملت ایران و عموم شهروندان کشورمان به اوج رسیده و آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز از این قاعده مستثنی نیست اما با این وجود، تحولات مهمی در برنامه‌های حرم رخ داده که از جمله آنها می‌توان به راه‌اندازی سامانه آموزش آفلاین و آنلاین قرآن و معارف اهل‌بیت(س) اشاره کرد.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) افزود: دوره‌های قرآنی و معارفی حرم مطهر به چند زبان زنده دنیا از طریق این سامانه دنبال می‌شود و علاقه‌مندان زیادی از سراسر دنیا در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند.

احمدی در ادامه به سالروز ورود تاریخی حضرت معصومه(س) به قم اشاره کرد و افزود: این اتفاق بزرگ تاریخی موجب شد تا شهر قم به پابگاه شیعیان و مرکز تحولات بزرگ اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تبدیل شود.

وی از برگزاری ویژه‌برنامه شب شعر «قرار فاطمی» همزمان با جمعه‌شب هفتم آبان‌ماه خبر داد و گفت: این ویژه‌برنامه مصادف با شب سالروز ورود کریمه اهل‌بیت(س) با اجرای نجم‌الدین شریعتی و شعرخوانی صابر خراسانی، هادی جانفدا، حمید برقعی، مجید تال، وحید قاسمی و حامد خاکی در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود و احمد واعظی نیز به مدیحه‌سرایی می پردازد.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) همچنین از اجرای برنامه «سلام همگانی» از طریق بلندگوهای میادین شهر، مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد و افزود: همچنین «جشن همراهی» با اجرای سرود و تواشیح و سخنرانی و اهدای جوایز در ایام معصومیه هر شب در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر و ۱۷ بوستان سطح شهر قم دنبال می‌شود.

احمدی افزود: برپایی نمایشگاه حریم حرم در پارکینگ شرقی، برگزاری دوره آموزش شخصیت‌شناسی در مقبره شهید مفتح، برپایی تور حرم‌شناسی در صحن‌ها و اجرای «طرح حبیب» با محوریت آموزش احکام و شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) به کسبه استان قم، از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در ایام معصومیه است.

وی همچنین از برپایی کارگاه خوشنویسی با موضوع القاب حضرت معصومه(س) و با حضور خطاطان برجسته کشوری خبر داد و گفت: این برنامه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در روزهای ۷ و ۸ آبان در مقبره پروین اعتصامی دنبال می‌شود.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: ویژه‌برنامه «شب‌های شعر حرم مطهر» با حضور شاعران استانی و موضوع حضرت معصومه(س) از ۷ تا ۲۵ آبان بعد از نماز عشا در مقبره پروین اعتصامی برگزار می‌شود.

احمدی همچنین به آخرین وضعیت بررسی فیلمنامه سریال حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: فیلمنامه سریال طی سه مرحله از سوی حجت‌الاسلام احمد عابدی بررسی شده و به‌زودی شست کارشناسی مذهبی ده قسمت سوم فیلمنامه با حضور عوامل سریال برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.