ثبت رکورد تازه در تزریق واکسن کرونا در قم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با ابراز رضایت از روند واکسیناسیون در قم گفت: روز گذشته با تزریق ۵ هزار دوز واکسن به گروه‌های هدف واکسیناسیون کرونا در قم، رکورد جدیدی ثبت شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ثبت رکورد تازه در تزریق واکسن کرونا در قم
شناسه : 38846 | انتشار : ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، سیامک محبی گفت: روز گذشته بیست و ششم تیرماه با تزریق ۵ هزار دوز واکسن به گروه‌های هدف و بیماران خاص واکسیناسیون کرونا در قم رکوردی تازه ثبت کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت در هر شیفت برای هر تیم بهداشتی، تزریق ۵۰ دوز واکسن کرونا تعریف شده است این در حالی است که طی روز گذشته تزریق واکسن در استان قم با ۱۷ تیم در دو شیفت از ۱۷۰۰ دوز فراتر رفت و به تزریق ۵۰۰۰ دوز واکسن به گروه‌های هدف رسید.

رئیس مرکز بهداشت قم با اشاره به حجم بالای کاری مدافعان سلامت در امر واکسیناسیون، تست کرونا (روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰) رهگیری و ناظران بهداشتی طی روز گذشته تصریح کرد: همکاران ما دیروز در مراکز واکسیناسیون، مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا، ناظران بهداشت محیط و حرفه‌ای، تیم‌های رهگیری و همکاران ستاد، تابلوهای زیبایی از خدمت رسانی صادقانه را در حوزه درمان به تصویر کشیدند.

محبی، واکسیناسیون حداکثری و رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی را عامل قطع زنجیره کرونا دانست و گفت: همشهریانی که در اولویت تزریق واکسن هستند می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون اقدام به تزریق کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه گفت: فرایند نوبت‌دهی و واکسیناسیون گروه‌های اولویت‌دار از طریق سامانه کشوری ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا انجام می‌شود، بنابراین ثبت اطلاعات افراد مذکور در این سامانه برای دریافت واکسن الزامی است.

محبی افزود: سامانه مذکور به‌منظور تعیین زمان و نوبت تزریق واکسن کووید -۱۹ بر اساس سند ملی واکسیناسیون برای گروه‌های سنی اعلامی راه‌اندازی شده است که در حال حاضر افراد بالای ۶۰ سال و متولدین سال ۱۳۴۰ و قبل از آن در اولویت قرار دارند.

وی اضافه کرد: سالمندان بالای ۶۰ سال (شامل افرادی که در سامانه سیب ثبت‌نام کرده و یا نکرده‌اند) برای دریافت نوبت واکسن می‌توانند به سامانه کشوری ثبت‌نام واکسیناسیون به نشانی salamat.gov.ir  مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز را ثبت کنند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، پس از ثبت‌نام در سامانه مذکور، در طی چند روز، زمان و محل تزریق واکسن از طریق پیامک به تلفن همراه فرد ثبت‌نام شده ارسال خواهد شد.

محبی با بیان این‌که در حال حاضر واکسیناسیون صرفا بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه انجام می‌شود، به سالمندان قمی  بالای ۶۰ سال توصیه کرد: حتما در سامانه مذکور ثبت‌نام کنند تا اطلاع‌رسانی و نوبت‌دهی واکسن کرونا برای آنان انجام شود.

به گفته رئیس مرکز بهداشت قم، افرادی که در بازه زمانی مربوطه به هر دلیلی موفق به دریافت واکسن نشوند نگران نباشند و در اولین فرصت برای انجام واکسیناسیون خود مراجعه کنند.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.