بازگشت مشاغل با بهسازی بازار کهنه قم/ سقف بازارها نیازمند ترمیم است

مدیر منطقه یک شهرداری قم با بیان اینکه هدف مهم در نوسازی بازار کهنه قدیم بازگشت مشاغل به این بازار است، گفت: کف‌سازی در بازار به تنهایی فایده نداشته و باید مسئولان متولی میراث فرهنگی برای سقف این بازار که در حال ریزش است اقدام جدی کرده و نسبت به جذب اعتبارات ملی اقدام کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بازگشت مشاغل با بهسازی بازار کهنه قم/ سقف بازارها نیازمند ترمیم است
شناسه : 38271 | انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمد ترکمن در حاشیه مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی بهسازی محورهای فرهنگی و تاریخی شهر قم از جمله بهسازی بازار کهنه، اظهار کرد: اینکه بازاریان و شهروندان ساکن در بافت تاریخی به‌صورت خودجوش اقدام به توزیع شیرینی کرده و با گل به استقبال مسئولان می‌آیند، این نشان از رضایت آنان از اجرای این طرح‌های بهسازی است.

وی به کف‌سازی بازار کهنه به‌عنوان یکی از طرح‌های انجام‌شده در راستای بهسازی محورهای فرهنگی و تاریخی قم اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح بسیاری از مشاغل به این بازار برگشته‌اند و بر این باوریم هرچه در راستای بازآفرینی و بازسازی هزینه کنیم سرمایه اجتماعی ۱۰ برابر می‌شود.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با بیان اینکه در چند سال گذشته اقدامات خوبی در راستای بازآفرینی شهری و اجرای طرح‌های بهسازی در بافت تاریخی و فرهنگی قم صورت گرفته است، افزود: با کف سازی در بازار کهنه مغازه‌ها رونق گرفته و مشکل انشعابات آب و گاز بیشتر مغازه‌ها حل‌شده است.

ترکمن خاطرنشان کرد: کف‌سازی در بازار به‌تنهایی فایده نداشته و باید مسئولان متولی میراث فرهنگی برای سقف این بازار که در حال ریزش است اقدام جدی کرده و نسبت به جذب اعتبارات ملی اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر با تأمین زیرساخت‌های صورت گرفته ازجمله نصب شیرهای آتش‌نشانی و همچنین ایجاد پارکینگ که در دست انجام است روزبه‌روز شاهد بازگشت اصناف به بازار قدیم هستیم. اگر همچنان بازسازی و نوسازی این بازار در برنامه قرار گیرد پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ شغل در این بازار مشغول به کار شوند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.