خداوند راضی به جهنمی‌شدن یک نفر هم نیست

استاد انصاریان با بیان اینکه همه مردم سخن خدا در قرآن را شنیده‌اند که دروغ، غیبت، تهمت، فحش، ربا، زنا و سایر گناهان حرام است، گفت: بر اساس آیه ۷ سوره زمر، خدا راضی به جهنم رفتن یک نفر هم نیست و اهل دوزخ به انتخاب و اختیار خودشان به جهنم می‌روند؛ هیچ کدام از جهنمیان نمی‌گوید که خدا باعث جهنمی شدن ما شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خداوند راضی به جهنمی‌شدن یک نفر هم نیست
شناسه : 37793 | انتشار : ۰۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، استاد شیخ حسین انصاریان در محفل سخنرانی شب گذشته حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند متعال حتی اولین زن و مرد آفریده شده را تهیدست از راه خودش قرار نداده است، اظهار کرد: سعادت، نجات و کمال مرد و زن در گرو این است که مسافر راهی باشند که خداوند به انسان نشان داده است.

وی با بیان اینکه کسی که مسافر این راه نیست یا راهش راه شیطان است یا راه هوای نفس خواسته‌های نامشروع، گفت: امیرالمؤمنین(ع) در نهجالبلاغه راه‌های غیر راه خدا را تشبیه به قاطر چموشی کرده‌اند که تا زمانی که سوارش را تحویل دوزخ ندهد آرام نخواهد گرفت و کسی که با عذاب دوزخ  گرفتار شود، از این عذاب رهایی ندارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مهربانی، لطف و محبت خدا اجازه نداد که حتی اولین زن و مرد عالم رها و بی‌راهنما باشند و هر جور دلشان می‌خواست عمل کنند، گفت: در آیه ۷ سوره زمر تأکید شده که خدا راضی به جهنم رفتن یک نفر هم نیست و اهل دوزخ به انتخاب و اختیار خودشان به جهنم می‌روند و هیچ کدام از جهنمیان نمی‌گوید که خدا باعث جهنمی شدن ما شده است.

استاد انصاریان ادامه داد: در سوره تبارک خداوند می فرماید کارگزاران جهنم با جهنمیان حرف می‌زنند که آیا هیچکس به شما انذار و هشدار نداد که عاقبت گناه، ثروت‌پرستی و ظلم آتش جهنم است؟ و همه دوزخیان می‌گویند چرا هشدار دهنده بود و اگر ما تعقل می‌کردیم و به حرفشان گوش می‌دادیم اکنون دوزخی نبودیم.

وی با بیان اینکه همه مردم سخن خدا در قرآن را شنیده‌اند که دروغ، غیبت، تهمت، فحش، ربا، زنا و سایر گناهان حرام است، گفت: اینکه به دستورات خدا عمل نمی‌کنند به خاطر این است که گرفتار نفس و شهوت هستند و تا آزاد نشوند به حرف خدا گوش نمی‌دهند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند در آیه ۳۸ سوره بقره پس از این که به حضرت آدم و حوا می‌فرماید در روی زمین زندگی کنید می فرماید از سوی من راه و جاده برای شما می‌آید و از آن تبعیت کنید، افزود: این راه همان دین و هدایت خداوند است و این یعنی خداوند اجازه نمی‌دهد که ماکیاولی، مارکس، وبر، لنین و دیگر فلاسفه غربی برای انسان جاده تعیین کنند و اجازه نمی‌دهد که بعد از رحلت پیامبر(ص) امیرالمؤمنین(ع) را کنار بزنند و برای شما جاده تعیین کنند.

استاد انصاریان افزود: خداوند در سوره انبیاء می‌فرماید ائمه(ع) را پیشوایانی قرار دادیم تا به اجازه ما شما را هدایت و راهنمایی کنند و بگویند که عمل صالح چیست، اعتقاد درست چیست، خدا کیست، اخلاقیات چیست، درست و غلط چیست و قیامت چگونه است.

وی گفت: اگر انسان دستش در دست راهنما نباشد روی همه چیز مارک ضرورت می‌زند و می‌گوید «الضرورات تبیح المحذورات؛ ضرورت حرام را مباح می کند» و نتیجه اش این می شود که فتوا می‌دهند و گوشت خوک و شراب را حلال می‌کنند.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.