هنرمند پیشکسوت تئاتر درگذشت

عظیم اسدی هنرمند پیشکسوت تئاتر اردبیل و قم بر اثر کرونا درگذشت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هنرمند پیشکسوت تئاتر درگذشت
شناسه : 36363 | انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، عظیم اسدی هنرمند پیشکسوت تئاتر و فیلم که سابقه نویسندگی و کارگردانی آثار شاخص و خاطره‌انگیز را در کارنامه داشت، بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت و در قطعه هنرمندان آرامستان بهشت معصومه قم به خاک سپرده شد. مراسم ختم هفتمین روز درگذشت این هنرمند تئاتر، روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ساعت ۱۸ بر سر مزار وی برگزار می‌شود. 

این هنرمند متولد ۱۳۳۷ بود و فعالیت های نمایشی خود را از همان سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز کرد و در جشنواره مختلف تئاتر استانی و منطقه‌ای و ملی به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر حضور داشت و جوایز ارزشمندی را از رویدادهای تئاتری کسب کرد.

وی از جمله هنرمندان مطرح استان اردبیل بود که از سال‌ها پیش در قم سکونت داشت و نمایش‌هایی را نیز در این شهر به روی صحنه برد.

اسدی از اعضای هسته مرکزی گروه تئاتر «عرشیان» بود که علاوه بر فعالیت‌های نمایشی سابقه همکاری با انجمن سینمای جوانان استان را نیز در کارنامه داشت.

نمایش های خواب، از پا نیفتاده ها، اسم شب، عنکبوت، بیز یئمک ایستیوک، یک شب در گور، خون سبز، سلطان شهر وجود، خوارج، خیز، مرگ تابوت، ابریشم بهاء، چپو، یاد ایام، حکایت اول و روایت دوم و انسان میوه نخل از جمله فعالیت هنری این هنرمند به عنوان بازیگر بود.

نمایش های خون سبز، سلطان شهر وجود، خوارج، خیز، تراتژدی دوم، مکتوم، گرداب و قضیه هفتم به کارگردانی این هنرمند به روی صحنه رفت.

فیلمنامه نمایش های نوری در ظلمت، عنکبوت، سلطان شهر وجود، حضار سفید، حکایت اول روایت دوم، تراژدی دوم، سوگنامه مردوخ، آهنگ شبانه، پشت پنجره مشجر، سور شیدایی، گرداب، به درود نگار، ساحل خاموش، زخمه، شازدانین آخیر گونی، محکومین، چیزی شبیه مردن و خاطرات کوچه خاکی به قلم این هنرمند بود که توسط گروه های مختلف تئاتری در اردبیل و دیگر شهرستان ها به اجرای عمومی در آمد.

کتاب‌های آهنگ شبانه و شازدانین آخیر گونی از جمله آثار مکتوب این هنرمند است که به رشته تحریر رسید.

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در پیامی، درگذشت مرحوم عظیم اسدی را تسلیت گفت. 

«ضایعه درگذشت هنرمند متعهد و با اخلاق عرصه هنرهای نمایشی و هنرهای تصویری قم، مرحوم عظیم اسدی برای همه اهالی هنر در این شهر تلخ و جان‌کاه بود؛ بدون شک استوانه‌های مؤثری همچون ایشان، زمینه‌ساز بروز و ظهور نسل‌های جدید و جوان بوده و هستند و شهر عش آل محمد(ص)، هنر متعهد و موفق خود را مدیون و مرهون این بزرگواران است، اینجانب مصیبت وارده را به خانواده داغدار ایشان، همچنین اصحاب فرهنگ و هنر استان قم، تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران واسعه الهی مسئلت دارم.»

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.