انس کودکان قمی با متون کهن ایرانی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، هدف از افتتاح مرکز تخصصی متون کهن ادبی را در راستای توجه به سبک ایرانی اسلامی دانست و گفت: تلاش می‌کنیم کودکان با متون کهن آشنا شوند و آنها را به سادگی بخوانند و با مفاهیم اخلاقی و تربیتی آثار بزرگان ادبیات فارسی انس بگیرند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انس کودکان قمی با متون کهن ایرانی
شناسه : 36311 | انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حامد حجتی عصر امروز در نشست خبری افتتاح مرکز تخصصی خوانش متون کهن ادبی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، گفت: کانون قم فعالیت شاهنامه‌خوانی را از سال ۹۷ به صورت کارگاه‌های شهریه‌ای و نشست آموزشی برای مربیان و برگزاری جشنواره آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته طرح مرکز تخصصی خوانش متون کهن ادبی به واحد آفرینش‌های ادبی کشور ارسال شد، افزود: این مرکز برای گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال است و کانون قم، سومین مرکز تخصصی متون کهن کودک و نوجوان در کشور به شمار می‌رود.    

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم با بیان اینکه متون کهن ادبی شامل بوستان، گلستان، شاهنامه، دیوان حافظ و مولانا و… می‌شود، گفت: با توجه به فعالیت‌های آزمایشی کانون استان قم در زمینه شاهنامه‌خوانی، این مرکز تخصصی کار خود را با شاهنامه‌خوانی آغاز می‌کند.

حجتی، هدف از افتتاح مرکز تخصصی متون کهن ادبی را کسب مهارت خواندن متون اصیل ایرانی برشمرد و گفت: تلاش می‌کنیم کودکان با متون کهن آشنا شوند و آنها را به سادگی بخوانند و با بزرگان ادبیات آشنا شوند.

وی افزود: امیدواریم با این اقدام، دایره واژگان و بیان شفاهی کودکان و نوجوانان ارتقا پیدا کند و کشف استعداد شود و به سبک زندگی ایرانی اسلامی توجه ویژه تری داشته باشیم.

حجتی در ادامه به اقدامات صورت گرفته جهت راه اندازی مرکز تخصصی خوانش متون کهن ادبی اشاره کرد و گفت: «ایجاد فضاسازی مناسب جهت فعالیت شاهنامه‌خوانی و نقالی»، «ایجاد کتابخانه با منابع معتبر همچون مجموعه کتاب شاهنامه دکتر خالقی مطلق و آثار کودک و نوجوان» و «جمع‌آوری مجموعه صوتی و تصویری جهت تشکیل کتابخانه صوتی» از جمله اقدامات انجام شده است.

وی افزود: امیدواریم این فضای شاهنامه‌خوانی در آینده نزدیک به صورت فراگیر توسعه یابد و برای نابینایان نیز تجهیز شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم خاطرنشان کرد: افتتاح مرکز تخصصی خوانش متون کهن ادامه‌دار خواهد بود و هر کدام از متون کهن در یکی از مراکز ده‌گانه کانون قم دنبال خواهد شد.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.