کاشت درختان نخل در قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: اقدامات اولیه برای تکثیر درختان نخل و گرده‌افشانی آن‌ها به‌منظور ثمردهی و میوه‌دهی در فضای سبز شهری در مجموعه سازمان در حال انجام است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاشت درختان نخل در قم
شناسه : 35415 | انتشار : ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با تأکید بر اینکه طی سال‌های اخیر آموزش شهروندی و پیمانکاران فضای سبز در راستای افزایش بهره‌وری در دستور کار قرار داشته است، اظهار کرد: خوشبختانه هم شهروندان استقبال خوبی از این کارگاه‌ها در جهت تقویت روش‌های نگهداری فضای سبز خانگی داشته‌اند و هم پیمانکاران با حضور اثربخش زمینه تقویت فضای سبز شهری را فراهم کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم به برگزاری کارگاه آموزشی تکثیر درختان نخل و گرده‌افشانی آن‌ها به‌منظور ثمردهی و میوه‌دهی در فضای سبز شهری اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه درخت نخل از گونه‌های مقاوم و سازگار با شرایط اقلیم گرم و خشک است و از سالیان قبل این‌گونه در سطح شهر در فضای سبز کاشته می‌شده و برخی شهروندان در منازل کشت کرده‌اند این درختان قابلیت تکثیر دارند و با پاجوش تکثیر می‌شوند و بسیاری هم قابلیت گرده‌افشانی داشته و می‌توانند میوه قابل‌ملاحظه‌ای را تولید کنند.

جوادیان خاطرنشان کرد: در این راستا اقدامات اولیه با یک گروه بخش خصوصی آغاز شد و با توجه به اینکه این درخت یک درخت قرآنی است و تأکید بسیاری بر میوه آن شده است و با نظر به حساسیت این‌گونه به فصل سرما درصدد تکثیر بیشتر این درخت در سطح شهر هستیم.

وی یادآور شد: با این شرکت جلساتی برگزار شد و در گام اول قرار شد درختان نخل سطح شهر آماربرداری شده تا بتوانیم برای تکثیر آن از درختان پایه ماده استفاده کرده و از پاجوش آن‌ها تکثیر کرده و تعداد آن‌ها را افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: در گام بعدی جلسه‌ای برگزار شد و قرار شد با دو رویکرد گرده‌افشانی درختان نخل سطح شهر و ایجاد فرهنگ تکثیر این درختان در شهر کارگاه آموزشی برگزار شود.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.