نهاد خانواده متولی ندارد/ ۶۰ درصد طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی مشترک است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قم با بیان اینکه نهاد خانواده در کشور متولی ندارد و حمایت‌های لازم از تحکیم و بنیان آن صورت نمی‌گیرد، گفت: بیش از ۶۰ درصد از طلاق ها در ۵ سال اول زندگی اتفاق می‌افتد که ۷۰ درصد این معضل به دلیل نبود مهارت‌های پایه زندگی مشترک است و مسائل اقتصادی و عاطفی نیز نقش مهمی در جدایی‌ها دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نهاد خانواده متولی ندارد/ ۶۰ درصد طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی مشترک است
شناسه : 34908 | انتشار : ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، رضا ملک‌زاده با بیان اینکه طلاق یکی از ۵ آسیب اول این استان است، گفت: برنامه عملیاتی تحکیم بنیان خانواده و کنترل و کاهش طلاقریال به عنوان یک برنامه عملیاتی در سطح استان قم در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی اجرا شده‌است.

وی افزود: طلاق به تنهایی آسیب نیست بلکه ناشی از مشکلات و عدم آموزش مهارت‌های لازم در زندگی توسط خانواده و زوجین است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قم افزود: در مرکز صیانت از بنیان خانواده قم در سال جاری مباحث مربوط به ترغیب جوانان به ازدواج صحیح، آموزش و مشاوره به زوجین، آموزش های حین و بعد از ازدواج و تحکیم بنیان خانواده به تمام زوجینی که در ۵ سال اول زندگی مشترک قرار دارند، ارائه خواهد شد.

به گفته ملک‌زاده، بیش از ۶۰ درصد از طلاق ها در ۵ سال اول زندگی اتفاق می‌افتد که ۷۰ درصد این پدیده از نبود مهارت‌های پایه زندگی مشترک منشأ می‌گیرد و علاوه بر آن مسائل اقتصادی و عاطفی نیز نقش مهمی در طلاق ایفا می‌کند.

وی یادآور شد: در مرکز صیانت از بنیان خانواده قم به مدت ۵ سال، مشاوره در زمینه مسائل اقتصادی، عاطفی و روانی به زوجین ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قم تأکید کرد: نهاد خانواده در کشور متولی ندارد و حمایت‌های لازم از تحکیم و بنیان آن صورت نمی‌گیرد، اساسی‌ترین نیاز یک خانواده مسکن است و این برنامه هدفمند در تأمین مسکن اجرا نمی‌شود و نوعاً مسکن به عنوان کالای اساسی در سبد زندگی مشترک زوجین در نظر گرفته نشده است.

ملک‌زاده تصریح کرد: در اغلب کشورها یک سوم درآمد خانواده صرف مسکن می‌شود در حالی که وضعیت خرید و اجاره بهای مسکن در ایران بیش از درآمد خانواده‌هاست.

وی یادآور شد: تا زمانی که حمایت‌های لازم از بنیان خانواده انجام نگیرد انبوهی از مشکلات اقتصادی، عاطفی، اعتیاد، استرس، طلاق و سایر تعارضات گریبانگیر آن خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قم خاطرنشان کرد: برای راه اندازی مرکز صیانت از بنیان خانواده قم ۱۰ میلیارد تومان پیش بینی شده‌است و در سال‌جاری ۴۰ میلیارد تومان اعتبار هم برای اجرای سند تحول فرهنگی و اجتماعی قم اختصاص یافته‌است.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.