شهروندان از چیدن گل‌ محمدی خودداری کنند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر خطرساز بودن سموم مورد استفاده در گل‌های زینتی در صورت استفاده مردم، گفت: با توجه به گل‌دهی گل‌های محمدی در روزهای آینده و سم‌پاشی همزمان آن‌ها، از مردم خواهشمندیم از چیدن و استفاده آن‌ها خودداری کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شهروندان از چیدن گل‌ محمدی خودداری کنند
شناسه : 34892 | انتشار : ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به کاشت گل‌های محمدی در سطح شهر اظهار کرد: طی سال‌های اخیر با اولویت‌دهی به کاشت گل‌های متنوع برای زیباسازی محیط عمومی شهر یکی از گونه‌هایی که انتخاب شد تا هم زیبایی مطلوبی به شهر داده و هم عطر مناسبی داشته باشد گل محمدی بود.

وی با اذعان به اینکه امسال نیز بخشی از عرصه‌های فضای سبز شهر در بهار با گل‌های محمدی زینت داده می‌شود گفت: بهار فصل گل‌دهی گل محمدی است و با آغاز گل‌دهی زیبایی و جلوه خاصی به شهر داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم همچنین با اشاره به آفات گل‌های زینتی به سبب گرمی و رطوبت هوا در فصل بهار به‌خصوص آفت شته، بیان کرد: به این دلیل سم‌پاشی گل‌ها آغازشده تا آفاتی متوجه فضای سبز شهر نشده و خللی در زیباسازی طبیعی محیط شهر ایجاد نشود.

وی با تأکید بر خطرساز بودن سموم مورد استفاده در گل‌های زینتی در صورت استفاده مستقیم مردم تصریح کرد: با توجه به گل‌دهی گل‌های محمدی در روزهای آینده و سم‌پاشی همزمان آن‌ها، از مردم خواهشمندیم از چیدن آن‌ها خودداری کنند.

جوادیان خاطرنشان کرد: بعضاً در سال‌های قبل مردم با چیدن این گل‌های محمدی از آن‌ها در موارد مختلف استفاده می‌کردند که با توجه به سم‌پاشی آن‌ها در صورت مصرف گل‌ها از سوی مردم امکان خطرآفرینی و مسمومیت برای سلامت آن‌ها وجود دارد.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.