افزایش ۱۸ درصدی مصرف مرغ در قم/ در تأمین مرغ هیچ مشکلی وجود ندارد!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، تفاوت قیمت مرغ با استان‌های همجوار و افزایش غیرمعقول مصرف را دو عامل اصلی در ایجاد وضع فعلی دانست و گفت: شهروندان یقین داشته باشند در تأمین مرغ هیچ مشکلی وجود ندارد و به زودی این مشکلات برطرف خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش ۱۸ درصدی مصرف مرغ در قم/ در تأمین مرغ هیچ مشکلی وجود ندارد!
شناسه : 34738 | انتشار : ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، مهرداد غنضفری در حاشیه بازدید از کشتارگاه بهاران قم افزود: در نیمه اول سال گذشته حدود ۳۰ تا ۴۰ تن مرغ گرم به بازار عرضه می‌شد و هیچ صفی برای تهیه مرغ وجود نداشت.

وی ادامه: در شرایط فعلی باوجود اینکه روزانه تا حدود ۱۱۷ تن مرغ زنده کشتار و حدود ۸۰ تا ۹۰ تن مرغ گرم و حدود ۲۰ تن مرغ منجمد به بازار تزریق می‌شود، اما باز هم حجم تقاضا کاهش پیدا نکرده و در محل‌های توزیع صف وجود دارد.

غضنفری، تفاوت قیمت با استان‌های همجوار و افزایش غیرمعقول مصرف را دو عامل اصلی در ایجاد شرایط فعلی دانست و گفت: شهروندان یقین داشته باشند در تأمین مرغ هیچ مشکلی وجود ندارد و به زودی این مشکلات برطرف خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تصریح کرد: اسفند ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش مصرف داشته ایم که این موضوع جای تأمل دارد.

احمد سمیعی نسب معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم هم در حاشیه این بازدید اظهار داشت: یکی از اولویت‌های بازرسی‌های این سازمان در نوروز ۱۴۰۰ رصد قیمت و پایش بازار مرغ است.

وی ادامه داد: با تلاش ۲۰ اکیپ بازرسی صمت، در روزهای اخیر برای ۲۰ واحدمرغداری که اقدام به تخلف کرده بودند پرونده تشکیل و با صاحبان این واحدها برخورد شد و عمده تخلف این واحدهای مرغداری عرضه مرغ خارج از شبکه توزیع بوده است.

پلمب فروشگاه متخلف توزیع مرغ در قم

مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: این فروشگاه به علت فروش مرغ خارج شده از حالت انجماد به عنوان مرغ گرم با قیمت هر کیلو ۴۰ هزار تومان و احتکار روغن نباتی جامد، با دستور قضایی پلپ شد.

قاسم شعبانی ادامه داد: در این بازرسی که با همکاری نیروهای دامپزشکی و تعزیرات انجام شد از انبار این فروشگاه که در منزل مالک فروشگاه بود ۱۱۹ کیلو مرغ گرم و ۲۷۰ کیلو مرغ قطعه شده شامل شنسل، کتف و بال و ران مرغ منجمد، کشف شد که با تشخیص دامپزشکی مرغ‌های منجمد شده معدوم و ۱۱۹ کیلو مرغ گرم در بازار توزیع می‌شود.

شعبانی افزود: شهروندان می‌توانند با مشاهده تخلفات، به شماره ۱۲۴ سازمان صمت و ۱۳۵ اداره کل تعزیرات اعلام شکایت کند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.