قم مقصد سفرهای نوروزی نیست/ برگزاری مجازی مراسم تحویل سال

استاندار قم با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر ممنوعیت برگزاری مراسم تحویل سال درحرم‌های مطهر گفت: بر این اساس در قم هیچ گونه مراسم تجمعی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) نخواهیم داشت و مراسم تحویل سال به صورت مجازی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم مقصد سفرهای نوروزی نیست/ برگزاری مجازی مراسم تحویل سال
شناسه : 34106 | انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، بهرام سرمست استاندار قم روز چهارشنبه در آخرین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سال ۹۹ در تالار کرامت استانداری، با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر ممنوعیت برگزاری مراسم تحویل سال درحرم‌های مطهر گفت: بر این اساس در قم هیچ گونه مراسم تجمعی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) نخواهیم داشت و مراسم تحویل سال به صورت مجازی یا حضور حداقلی است.

وی افزود: خوشبختانه برخی از اماکن، صنوف و محل‌هایی که در استان ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند روند رعایت مسائل بهداشتی از سوی آنها افزایشی است.

وی تصریح کرد: پایانه‌های مسافربری درون و برون شهری، هتل‌ها و مراکز اقامتی و مسافر پذیر، مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید، نانوایی‌ها و مطب‌های پزشکان را از جمله مواردی هستند که در این ایام باید به طور دقیق بیشترین نظارت ها در موردشان اعمال شود.

استاندار قم همچنین در ادامه گفت: در خصوص وضعیت آرامستان ها در پنج شنبه آخر سال نیز تکلیف مشخص است و تصمیمی که برای تعطیلی آنها درشهر قم و بخش‌های تابعه گرفته شده مورد تأیید ستاد استانی مبارزه با کرونا هم است.

سرمست اضافه کرد: برای تحویل سال جدید طبق سیاست کلی قرارگاه و ستاد ملی مبارزه با کرونا، برای کاهش ازدحام، مراجعه و مسافرت زائران مراسم تحویل سال به صورت تجمعی برگزار نخواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم به صورت مجازی و همچنین رعایت حداقل های حضور بحث جدایی است ولی مراسم تجمعی در حرم های مطهر در سراسر کشور از جمله حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار نمی‌شود.

استاندار قم یادآور شد: در مورد نیمه شعبان نیز همین طور است ولی قم به خاطر وجود مسجد جمکران در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت خاصی دارد و هیچ گونه مراسم تجمعی نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: تمام برنامه‌ریزی‌ها برای تحویل سال و آیین نیمه شعبان باید حول محور بستر فضای مجازی و کمترین حضور باشد.

وی موضوع اطلاع رسانی در مورد این تصمیم‌های گرفته شده را مهم خواند و گفت: سیاست ما درقم برای نوروز ۱۴۰۰ ، سیاست عدم تشویق به مسافرت است، ممنوعیت سفر به قم نداریم ولی حتما باید تشویق به مسافرت نکردن داشته باشیم، و همه تدابیر مورد نیاز نیز از سوی رسانه‌ها و معاونت زائران استانداری صورت بگیرد.

سرمست، همچنین کنترل مبادی ورودی شهر قم را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: بر اساس مصوبه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا ممنوعیتی برای سفر به قم با توجه به قرار داشتن آن در شرایط زرد کرونایی وجود ندارد ولی مراقبت هایی را می توانیم در این زمینه انجام دهیم.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.