رئیس گروه پژوهش آموزش و پرورش قم:

چهار پژوهش‌سرای دانش آموزی در قم فعال است

شهر بیست/ رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پروش قم گفت: چهار پژوهش‌سرای دانش آموزی در این استان فعال است و بیش از 25 درصد دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی عضو این پژوهش‌سراها هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
چهار پژوهش‌سرای دانش آموزی در قم فعال است
شناسه : 3383 | انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، امیر ملاحسینی در گفت‌وگو با ایرنای قم، اظهار کرد: همه فعالیت های تحقیقی مربوط به دانش آموزان در پژوهش‌سراها ساماندهی و انجام می شود که ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش بین دانش آموزان از مهم ترین رویکردهای این مراکز است.

وی اضافه کرد: آموزش مقاله نویسی، روش های مطالعه و پژوهش در دروس، مسائل مربوط به حوزه یادگیری دروس و آزمایش های درسی شیمی و فیزیک از فعالیت هایی است که در پژوهش سراهای دانش آموزی انجام می شود.

رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پروش قم بیان کرد: به منظور ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش و معرفی تحقیقات دانش آموزان، نمایشگاه هایی برای معرفی آثار آنان دایر می شود و دانش آموزان دستاوردهای تحقیقی خود را عرضه می کنند.

ملاحسینی افزود: افراد علاقه‌مند می توانند در درس های مختلف از جمله فیزیک، زیست و شیمی و یا صرفا برای مطالعه در کتابخانه ها، عضو پژوهش‌سراهای دانش آموزی شوند.

وی خاطرنشان کرد: این پژوهش‌سراها در حوزه های رباتیک، نانو و پژوهش های درسی فعالیت می کنند و حدود ۲۵ درصد دانش آموزان عضو این مراکز هستند.
جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ حدود ۲۵۶ هزار تن است که ۹۵ درصد در شهر و پنج درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.
از کل جمعیت دانش آموزی، ۸۹ درصد در مدارس دولتی و ۱۱ درصد در مدارس غیردولتی حضور دارند که حدود ۱۲۲ هزار تن معادل بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان در مقطع ابتدایی، حدود ۵۰ هزار تن در متوسطه اول و ۳۴ هزار تن در متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.