رئیس گروه پژوهش آموزش و پرورش قم:

چهار پژوهش‌سرای دانش آموزی در قم فعال است

شهر بیست/ رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پروش قم گفت: چهار پژوهش‌سرای دانش آموزی در این استان فعال است و بیش از 25 درصد دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی عضو این پژوهش‌سراها هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
چهار پژوهش‌سرای دانش آموزی در قم فعال است
شناسه : 3383 | انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، امیر ملاحسینی در گفت‌وگو با ایرنای قم، اظهار کرد: همه فعالیت های تحقیقی مربوط به دانش آموزان در پژوهش‌سراها ساماندهی و انجام می شود که ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش بین دانش آموزان از مهم ترین رویکردهای این مراکز است.

وی اضافه کرد: آموزش مقاله نویسی، روش های مطالعه و پژوهش در دروس، مسائل مربوط به حوزه یادگیری دروس و آزمایش های درسی شیمی و فیزیک از فعالیت هایی است که در پژوهش سراهای دانش آموزی انجام می شود.

رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پروش قم بیان کرد: به منظور ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش و معرفی تحقیقات دانش آموزان، نمایشگاه هایی برای معرفی آثار آنان دایر می شود و دانش آموزان دستاوردهای تحقیقی خود را عرضه می کنند.

ملاحسینی افزود: افراد علاقه‌مند می توانند در درس های مختلف از جمله فیزیک، زیست و شیمی و یا صرفا برای مطالعه در کتابخانه ها، عضو پژوهش‌سراهای دانش آموزی شوند.

وی خاطرنشان کرد: این پژوهش‌سراها در حوزه های رباتیک، نانو و پژوهش های درسی فعالیت می کنند و حدود ۲۵ درصد دانش آموزان عضو این مراکز هستند.
جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ حدود ۲۵۶ هزار تن است که ۹۵ درصد در شهر و پنج درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.
از کل جمعیت دانش آموزی، ۸۹ درصد در مدارس دولتی و ۱۱ درصد در مدارس غیردولتی حضور دارند که حدود ۱۲۲ هزار تن معادل بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان در مقطع ابتدایی، حدود ۵۰ هزار تن در متوسطه اول و ۳۴ هزار تن در متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.