پایان ترافیک هسته مرکزی با تکمیل بلوار فردوسی

شهردار قم با تاکید بر حرکت شهرداری بر مدار برنامه‌های راهبردی پنج ساله و سند چشم انداز شهر قم، گفت: یکی از پروژه‌هایی که در این مسیر پیگیری می‌شود بلوار فردوسی به طول ۲۵ کیلومتر است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پایان ترافیک هسته مرکزی با تکمیل بلوار فردوسی
شناسه : 33498 | انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در جلسه‌ای با حضور هیئت مدیره اتاق بازرگانی قم و مسئولان نمایشگاه بین المللی استان که پس از بازدید از این نمایشگاه در سالن جلسات آن برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که وارد قم شدیم، در این شهر یک برنامه جامع راهبردی وجود نداشت و کارهای توسعه‌ای و عمرانی به صورت سلیقه‌ای پیش می‌رفت.

شهردار قم با اشاره به تدوین سند چشم انداز شهر قم و برنامه راهبردی قم ۱۴۰۰ افزود: در حال حاضر در سال پایانی این برنامه قرار داریم و در حال تدوین برنامه دوم راهبردی شهرداری قم هستیم.

سقائیان نژاد به پروژه‌های مهم در دست اجرا در شهر قم اشاره کرد و گفت: بلوار فردوسی به طول ۲۵ کیلومتر که مناطق مختلف شهری را به هم متصل می‌کند از جمله پروژه‌های بسیار مهم است که با تکمیل آن، معضل ترافیک هسته مرکزی شهر تا حدی زیادی حل خواهد شد.

وی به ابرپروژه متروی قم اشاره کرد و اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که فاز نخست این پروژه از قلعه کامکار تا میدان مطهری تا انتهای بهار سال آینده به اتمام برسد.

شهردار قم به اهمیت توجه به توسعه شهر در زمان مناسب و رفع موانع توسعه اشاره کرد و گفت: مترو زمانی با کیلومتری ۷۰ میلیارد تومان اجرایی میشد اما الان هزینه اجرای مترو به کیلومتری هزار میلیارد تومان رسیده و در این مسیر از دست دادن هر فرصتی خسارت بسیاری برای شهر دارد.

سقائیان نژاد به اهمیت توجه به اقلیم شهر اشاره کرد و افزود: اگر اقلیم شهر مطبوع باشد، مسئله ماندگاری زائر و جذب سرمایه گذار نیز اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: به همین خاطر سرانه فضای سبز شهر قم را از ۱۳.۸ متر مربع به ازای هر نفر به ۲۰.۳ رسید و هر سال حدود ۲۰۰ هکتار به فضای سبز شهر قم اضافه شد.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.