اعطای شناسنامه به فرزندان با مادر ایرانی در قم آغاز شد

اعطای شناسنامه به فرزندان حاصل از «مادران ایرانی و پدران غیرایرانی» در حالی آغاز شد که به گفته مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم، تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ نفر تاکنون برای اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از مادران ایرانی در استان قم ثبت نام کرده‌اند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اعطای شناسنامه به فرزندان با مادر ایرانی در قم آغاز شد
شناسه : 33359 | انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، در جلسه شورای اطلاع رسانی که روز دوشنبه با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم برگزار شد، اعطای شناسنامه به فرزندان حاصل از مادران ایرانی در این استان به صورت رسمی عملیاتی شد.

بیژن سلیمان‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم بیان کرد: اعطای شناسامه ایرانی به فرزندان حاصل از مادران ایرانی یکی از گام های مثبت کشور طی ماه های گذشته بوده است.

مدیرکل اتباع و مهارجرین خارجی استانداری قم نیز با اشاره به قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاضل از مادران ایرانی گفت: با تلاش های صورت گرفته و مصوبه سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی از امسال شاهد اجرای قانون اعطای شناسامه به فرزندان حاصل از مادر ایرانی هستیم.

عباس شیرمحمدی عنوان کرد: ۷ هزار و ۵۰۰ نفر تاکنون برای اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از مادران ایرانی در استان قم ثبت نام کرده اند.

وی افزود: از این بین برای ۲ هزار نفر پرونده تشکیل شده که به هزار و ۵۰۰ پرونده رسیدگی شده و برای ۷۰ نفر از این افراد پس از بررسی های انجام شده شناسامه ایرانی صادر شده است.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم تصریح کرد: شرایط استان در فرزندان حاصل از مادران ایرانی متفاوت تر از سایر استان‌های کشور است و تعداد این افراد در قم بسیار بیشتر از برخی از استان‌های دیگر است.

شیرمحمدی تصریح کرد: استان قم پنجمین استانی است که صدور شناسامه به فرزندان حاصل از مادران ایرانی را آغاز کرده است.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.