استاندار قم:

افزایش نشاط اجتماعی نقش محوری در مبارزه با مواد مخدر دارد/ با عطاری‌های متخلف در حوزه مواد مخدر برخورد جدی شود

شهر بیست/ استاندار قم با تأکید بر ارائه برنامه های مدیران استان در جهت افزایش نشاط در جامعه، گفت: این مقوله نقش محوری در مبارزه با مواد مخدر دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش نشاط اجتماعی نقش محوری در مبارزه با مواد مخدر دارد/ با عطاری‌های متخلف در حوزه مواد مخدر برخورد جدی شود
شناسه : 3307 | انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار کرد: لازم است دستگاه های قم در افزایش روحیه شادی و نشاط جامعه، اقدام های خود را افزایش دهند.

وی ضمن الزام مدیران برای ارائه برنامه های عملیاتی در حوزه نشاط آفرینی در جامعه، خاطرنشان کرد: محیط های آموزشی محلی مناسب برای ارائه آموزش های فرهنگی و پیشگیرانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر است و اگر لازم باشد از جایگاه و اختیارات قانونی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای استفاده از مربیان متخصص و عملیاتی در این حوزه در مدارس و مراکز آموزش عالی استفاده شود.

استاندار قم به اهمیت پیشگیری در حوزه مقابله با مواد مخدر اشاره و اظهار کرد: اقدام های آموزشی و فرهنگی لازم بر اساس مطالعه، شناخت و غربالگری باید انجام شود.

سرمست با قدردانی از تلاش های نیروی انتظامی در کشف محموله های قاچاق مواد مخدر، افزود: جهت گیری های دستگاه های انتظامی و قضایی استان در مبارزه با این معضل مسیر مناسبی طی می کند و در کنار مبارزه با مواد مخدر در مقیاس کلان، توجه به فعالیت های خرده فروش و پیشگیری از آلوده ساختن گروه های هدف جامعه ضروری است.

وی، آموزش قشرهای آسیب پذیر دانش آموز و دانشجو را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت نهادهای آموزشی و خانواده ها در امر آموزش و نظارت بر این قشر اهتمام داشت.

استاندار قم، جمع آوری معتادین متجاهر را یک اولویت مهم در استان دانست و ابراز کرد: راه انداری مراکز بازپروری و نگهداری از معتادان به تعداد مورد نیاز در استان در دستور کار قرار گیرد.

سرمست همچنین به فعالیت واحدهای صنفی عطاری و گیاهان دارویی اشاره و عنوان کرد: برخی آمارها از فعالیت های غیر قانونی در حوزه مواد مخدر در برخی از این واحدها حکایت دارد که باید نظارت عملی در این بخش افزایش یابد و به طور جدی با متخلفین برخورد شود.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.