استاندار قم:

افزایش نشاط اجتماعی نقش محوری در مبارزه با مواد مخدر دارد/ با عطاری‌های متخلف در حوزه مواد مخدر برخورد جدی شود

شهر بیست/ استاندار قم با تأکید بر ارائه برنامه های مدیران استان در جهت افزایش نشاط در جامعه، گفت: این مقوله نقش محوری در مبارزه با مواد مخدر دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش نشاط اجتماعی نقش محوری در مبارزه با مواد مخدر دارد/ با عطاری‌های متخلف در حوزه مواد مخدر برخورد جدی شود
شناسه : 3307 | انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار کرد: لازم است دستگاه های قم در افزایش روحیه شادی و نشاط جامعه، اقدام های خود را افزایش دهند.

وی ضمن الزام مدیران برای ارائه برنامه های عملیاتی در حوزه نشاط آفرینی در جامعه، خاطرنشان کرد: محیط های آموزشی محلی مناسب برای ارائه آموزش های فرهنگی و پیشگیرانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر است و اگر لازم باشد از جایگاه و اختیارات قانونی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای استفاده از مربیان متخصص و عملیاتی در این حوزه در مدارس و مراکز آموزش عالی استفاده شود.

استاندار قم به اهمیت پیشگیری در حوزه مقابله با مواد مخدر اشاره و اظهار کرد: اقدام های آموزشی و فرهنگی لازم بر اساس مطالعه، شناخت و غربالگری باید انجام شود.

سرمست با قدردانی از تلاش های نیروی انتظامی در کشف محموله های قاچاق مواد مخدر، افزود: جهت گیری های دستگاه های انتظامی و قضایی استان در مبارزه با این معضل مسیر مناسبی طی می کند و در کنار مبارزه با مواد مخدر در مقیاس کلان، توجه به فعالیت های خرده فروش و پیشگیری از آلوده ساختن گروه های هدف جامعه ضروری است.

وی، آموزش قشرهای آسیب پذیر دانش آموز و دانشجو را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت نهادهای آموزشی و خانواده ها در امر آموزش و نظارت بر این قشر اهتمام داشت.

استاندار قم، جمع آوری معتادین متجاهر را یک اولویت مهم در استان دانست و ابراز کرد: راه انداری مراکز بازپروری و نگهداری از معتادان به تعداد مورد نیاز در استان در دستور کار قرار گیرد.

سرمست همچنین به فعالیت واحدهای صنفی عطاری و گیاهان دارویی اشاره و عنوان کرد: برخی آمارها از فعالیت های غیر قانونی در حوزه مواد مخدر در برخی از این واحدها حکایت دارد که باید نظارت عملی در این بخش افزایش یابد و به طور جدی با متخلفین برخورد شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.