حجت الاسلام ماندگاری:

کتاب در سبد فرهنگی هر خانوار ایرانی باشد/ خاطرات شهدا در قالب رمان‌های جذاب منتشر شود

شهر بیست/ رئیس هیئت مؤسس شبکه ملی وارثون با بیان اینکه کتاب باید در سبد فرهنگی هر خانوار ایرانی باشد، تصریح کرد: دانشگاه‌ها، مدارس، صداوسیما و رسانه‌‌ها، سریال و فیلم‌ها و منابر دینی به معرفی کتاب بپردازند تا مردم تشویق به کتابخوانی شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کتاب در سبد فرهنگی هر خانوار ایرانی باشد/ خاطرات شهدا در قالب رمان‌های جذاب منتشر شود
شناسه : 3272 | انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ها با موضوع برگزاری «جشنواره کتاب همسفر»، اظهار کرد: مجموعه وارثون، شبکه ای از گروه‌های دغدغه‌مند دفاع مقدسی را در کشور گردهم آورده و مرتبط کرده است.

حجت الاسلام ماندگاری افزود: با توجه به در پیش بودن راهیان نور و چهل سالگی انقلاب، جشنواره کتاب همسفر به بهانه اینکه یک کتاب، همسفر زائران راهیان نور باشد، تدارک دیده شد.

وی در ادامه به جایگاه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: کتاب یک داروخانه همراه و مستمر و مطمئن برای تأمین نیاز های مردم و حل مشکلات‌شان است.

وی تصریح کرد: مخاطبان شاید نتوانند یک فیلم یا سخنرانی منبری را به طور دائم در دسترس داشته باشند و نگاه کنند اما کتاب در قفسه کتابخانه فردی و عمومی قرار می گیرد و بارها به آن مراجعه می شود.

رئیس هیئت مؤسس شبکه ملی وارثون، افزود: مردم شریف ایران که در سابقه تاریخی خود با فرهنگ ترین مردم دنیا بودند، امروز حق است از این داروخانه مطمئن و مستمر بیشتر استفاده کنند.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه سرانه مطالعه هر ایرانی عدد قابل توجهی نیست، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب می فرماید: هر وقت وضعیت مطالعه کتاب در ایران را بررسی می کنم، قلبم درد می گیرد.

وی افزود: همچنین رهبری تأکید داشتند محصولات فرهنگی دینی، انقلابی و دفاع مقدس ما آنقدر زیاد است که غصه می خورم چرا نسل جوان ما از این محصولات استفاده نمی کنند.

رئیس هیئت مؤسس شبکه ملی وارثون با بیان اینکه کتاب باید در سبد فرهنگی هر خانوار ایرانی باشد، تصریح کرد: دانشگاه‌ها، مدارس، صداوسیما و رسانه‌، سریال و فیلم ها و منابر دینی به معرفی کتاب بپردازند تا مردم تشویق به کتابخوانی شوند.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه باید در مسیر کتابخوانی اولویت بندی کنیم، افزود: تلاش شود که معرفی کتاب‌ها بیشتر در حوزه مسائل اعتقادی، احکام و اخلاق در قالب رمان و پرسمان باشد و بر این اساس، خاطرات شهدا و سیره انبیا، بهترین قالب برای این امر است که می تواند به نسل جوان معرفی شود.

وی با تأکید بر اینکه خاطرات شهدا را باید در قالب رمان های جذاب منتشر کرد، تصریح کرد: همچنین بهتر است کتاب ها به صورت مختصر و مفید باشد تا در تمام محیط های عمومی قابل استفاده و در دسترس باشد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.