ثبت‌نام ۶۱۲ متقاضی برای دریافت تسهیلات مسکن محرومان در قم

شهر بیست/ معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: تاکنون ۶۱۲ متقاضی در این استان برای دریافت تسهیلات مسکن محرومان در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ثبت‌نام ۶۱۲ متقاضی برای دریافت تسهیلات مسکن محرومان در قم
شناسه : 32346 | انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، محمد ملااسماعیلی روز پنجشنبه درگفت‌و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از این تعداد، ۵۲۰ متقاضی ساکن روستاهای سطح استان و ۹۲ متقاضی نیز ساکن شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت هستند.

وی اضافه کرد: احداث واحدهای مسکونی برای محرومان بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه بین استانداری قم، سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد مسکن صورت می‌گیرد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم ادامه داد: جامعه هدف این طرح خانوارهای کم‌درآمد، آسیب‌پذیر در مناطق روستایی و خانوارهای دارای واحدهای مسکونی غیرمقاوم و در معرض خطر و خانوارهای محروم فاقد مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است.

به گفته ملااسماعیلی،‌ سهمیه استان قم برای احداث واحدهای مسکونی ویژه محرومان در روستاها و شهرهای کوچک زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، یک‌هزار واحد مسکونی است.

وی بیان کرد: تاکنون برای ۶۱۲ متقاضی پرونده تشکیل شده و از این تعداد، ۳۶۵ نفر از بخشداری یا شهرداری پروانه دریافت کرده و برای دریافت تسهیلات معرفی به بانک شده اند.

وی افزود: همچنین تاکنون با ۲۱۸ متقاضی قرارداد منعقد و فونداسیون واحدهای مسکونی آن‌ها و سقف ۱۷۶ واحد نیز اجرا شده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: از محل وام بلاعوض در مجموع ۳۰ میلیارد ریال به حساب متقاضیانی که واحدهای مسکونیشان پیشرفت فیزیکی داشته، واریز شده است.

ملااسماعیلی ادامه داد: تسهیلات این طرح ۵۰۰ میلیون ریال با سود پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله و همچنین ۳۰۰ میلیون ریال نیز تسهیلات بلاعوض است.

وی خاطرنشان کرد: وام بلاعوض با توجه به پیشرفت فیزیکی واحد مسکونی در ۶ مرحله پی‌کنی،‌ فونداسیون، اسکلت،‌ سقف، گچ و خاک و نازک کاری در هر مرحله به مبلغ ۵۰ میلیون ریال به حساب متقاضی واریز می شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم ادامه داد: همچنین مبلغ بلاعوض پنج میلیون ریال بابت بیمه ساختمان و نظارت فنی نیز از سوی حساب ۱۰۰ امام راحل به حساب متقاضیان واریز می شود.

ملااسماعیلی بیان کرد: متقاضیان ساکن روستا که فاقد منزل مسکونی و متقاضی سکونت در روستا هستند،‌ به‌صورت رایگان زمین دریافت می‌کنند و یا اگر منزل قدیمی دارند، می‌توانند با تسهیلات دریافتی، واحد مسکونی را تخریب و بازسانی کنند.

وی با بیان این‌که پروانه این واحدهای مسکونی به‌صورت رایگان صادر می‌شود، افزود: برای متقاضیان ساکن شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت مانند کهک،‌ سلفچگان و جعفریه پروانه از طریق شهرداری صادر و کارهای نظارتی ساختمان نیز با تخفیف ۵۰ درصدی انجام می شود.

به گفته معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم، متقاضیان دریافت وام می‌توانند به‌صورت زنجیره‌ای ضامن یکدیگر شوند.

وی افزود: متقاضیان تا پایان سال فرصت دارند برای ثبت‌نام به شورای اسلامی یا دهیاری روستا و یا دفتر نمایندگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محل سکونت خود مراجعه کنند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.