طرح ارتقای آبرسانی به ۲۳ روستای قم به بهره‌برداری رسید

شهر بیست/ طرح ارتقای ظرفیت تأمین آب شرب برای آبرسانی به ۲۳ روستای بخش جعفرآباد قم با حضور با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
طرح ارتقای آبرسانی به ۲۳ روستای قم به بهره‌برداری رسید
شناسه : 32300 | انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب قم، مهرداد غضنفری در آیین بهره‌برداری از بخشی از طرح آبرسانی به مجتمع شهید علیمحمدی بخش جعفرآباد که با حضور محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برگزار شد، در سخنانی شرکت آب و فاضلاب را دستگاهی پویا در سطح استان توصیف کرد و ضمن تشکر از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در آبرسانی در سطح استان گفت: به صورت مکرر شاهد تلاش‌ها و اقدامات جدید آبفای استان در راستای بهبود وضعیت آب‌رسانی هم در شهرها و هم روستاها هستیم.

علی‌جان صادق‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در مراسم بهره‌برداری از طرح آبرسانی به مجتمع شهید علیمحمدی اظهار داشت: این طرح با هدف ارتقا ظرفیت تأمین آب شرب برای آبرسانی به ۲۳ روستای بخش جعفرآباد اجرا شده است.

وی حفر و تجهیز یک حلقه چاه به عمق ۲۲ متر، اجرای خط انتقال آب به طول ۱۹۰۰ متر، اصلاح و توسعه شبکه آب به طول هزار متر، اجرای خط انتقال نیرو رسانی به طول هزار و ۱۰۰ متر، احداث ۴ حوضچه شیرآلات و احداث پست هوایی به ظرفیت ۱۶۰کیلوولت آمپر از جمله بخش‌های این طرح برشمرد خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی به مجتمع شهید علیمحمدی در مجموع با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و ۹ هزار و ۷۰۰ نفر از جمعیت بخش جعفرآباد را تحت پوشش قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به مشکلات کمی و کیفی تأمین آب در این بخش در فصل تابستان و کاهش آبدهی چاه‌ها به دلیل رانش زمین یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنیم در تابستان ۱۴۰۰ با اقدامات صورت گرفته و حفر این چاه جدید با کمبود آب برای روستاهای این بخش مواجه نشویم.

وی در پایان تأکید کرد: با استفاده از منابع آب زیرزمینی و حفر چاه جدید تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا زمان انتقال آب پایدار سرشاخه‌های دز به بخش جعفرآباد، مردم عزیز این بخش با مشکل کمبود آب مواجه نشوند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.