قبض آب کم‌مصرف‌ها رایگان شد

شهر بیست/ معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان قم از اجرای طرح «آب امید» به منظور بهینه‌سازی مصرف آب و تشویق مشترکین کم‌مصرف خانگی خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قبض آب کم‌مصرف‌ها رایگان شد
شناسه : 32073 | انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، جواد پیرحاجاتی از اجرای طرح «آب امید» از ابتدای دی‌ماه در قم خبر داد و گفت: این طرح با هدف بهینه‌سازی مصرف آب و تشویق مشترکین کم‌مصرف خانگی به اجرا خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در این طرح مشترکین خانگی آب، بر اساس میزان مصرف ماهیانه به چهار دسته تقسیم می‌شوند، یادآور شد: این دسته‌بندی بر اساس الگوی مصرفی که توسط وزارت نیرو به شرکت‌های آب و فاضلاب، ابلاغ شده انجام گرفته است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان قم الگوی مصرف در بخش خانگی در استان قم به ازای هر واحد مسکونی را ۱۵ مترمکعب در ماه اعلام و خاطرنشان کرد: دسته نخست مشترکین «کم‌مصرف» هستند که میزان مصرف آن‌ها به ازای هر واحد در ماه صفر تا ۵ مترمکعب است.

وی با تأکید بر اینکه تمام هزینه‌هایی که در صورت‌حساب مشترکین «کم‌مصرف» لحاظ می‌شود از جمله آب‌بها، کارمزد دفع فاضلاب، آبونمان و… رایگان است، تصریح کرد: مشترکین خانگی در قم که میزان مصرف آن‌ها تا ۵ مترمکعب در ماه باشد مشمول طرح «آب امید» شده و هیچ هزینه‌ای برای آب‌بها پرداخت نخواهند کرد.

پیرحاجاتی با بیان اینکه این طرح از ابتدای دی‌ماه اجرا می‌شود و در صورت‌حساب‌هایی که بهمن‌ماه به دست مشترکین می‌رسد اعمال خواهد شد، یادآور شد: اماکن که خالی از سکنه و سکونت‌های غیر دائم و فصلی مانند باغ ویلاهایی که در مناطق خوش آب و هوای استان هستند مشمول این دستورالعمل نمی‌شوند.

وی دسته دوم را مشترکین «خوش مصرف» اعلام کرد و گفت: میزان مصرف این مشترکین به ازای هر واحد در ماه ۵ تا ۱۵ مترمکعب است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان قم در ادامه اظهار داشت: دسته سوم مشترکین «پرمصرف» هستند که از ۱۵ تا ۳۰ مترمکعب مصرف می‌کنند و دسته چهارم را نیز مشترکین «بد مصرف» تشکیل می‌دهند که مصارف آن‌ها بیش از دو برابر الگو به ازای هر واحد در سال است.

وی تحقق مدیریت مصرف آب و کاهش ۱۰ درصدی آب مصرفی مشترکین «پرمصرف» و «بدمصرف» را از دیگر اهداف اجرای طرح آب امید بر شمرد و گفت: این طرح صرفاً مشمول مشترکین خانگی می‌شود.

پیرحاجاتی در پایان از ارسال پیامک به تمام مشترکین به منظور آگاه‌سازی آن‌ها از وضعیت مصرفشان خبر داد و تأکید کرد: با توجه کاهش منابع آبی کشور، امیدواریم مشترکین «پرمصرف» و «بد مصرف» به سمت تغییر رفتار مصرفی و استفاده از تجهیزات کاهنده حرکت کنند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.