قبض آب کم‌مصرف‌ها رایگان شد

شهر بیست/ معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان قم از اجرای طرح «آب امید» به منظور بهینه‌سازی مصرف آب و تشویق مشترکین کم‌مصرف خانگی خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قبض آب کم‌مصرف‌ها رایگان شد
شناسه : 32073 | انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، جواد پیرحاجاتی از اجرای طرح «آب امید» از ابتدای دی‌ماه در قم خبر داد و گفت: این طرح با هدف بهینه‌سازی مصرف آب و تشویق مشترکین کم‌مصرف خانگی به اجرا خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در این طرح مشترکین خانگی آب، بر اساس میزان مصرف ماهیانه به چهار دسته تقسیم می‌شوند، یادآور شد: این دسته‌بندی بر اساس الگوی مصرفی که توسط وزارت نیرو به شرکت‌های آب و فاضلاب، ابلاغ شده انجام گرفته است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان قم الگوی مصرف در بخش خانگی در استان قم به ازای هر واحد مسکونی را ۱۵ مترمکعب در ماه اعلام و خاطرنشان کرد: دسته نخست مشترکین «کم‌مصرف» هستند که میزان مصرف آن‌ها به ازای هر واحد در ماه صفر تا ۵ مترمکعب است.

وی با تأکید بر اینکه تمام هزینه‌هایی که در صورت‌حساب مشترکین «کم‌مصرف» لحاظ می‌شود از جمله آب‌بها، کارمزد دفع فاضلاب، آبونمان و… رایگان است، تصریح کرد: مشترکین خانگی در قم که میزان مصرف آن‌ها تا ۵ مترمکعب در ماه باشد مشمول طرح «آب امید» شده و هیچ هزینه‌ای برای آب‌بها پرداخت نخواهند کرد.

پیرحاجاتی با بیان اینکه این طرح از ابتدای دی‌ماه اجرا می‌شود و در صورت‌حساب‌هایی که بهمن‌ماه به دست مشترکین می‌رسد اعمال خواهد شد، یادآور شد: اماکن که خالی از سکنه و سکونت‌های غیر دائم و فصلی مانند باغ ویلاهایی که در مناطق خوش آب و هوای استان هستند مشمول این دستورالعمل نمی‌شوند.

وی دسته دوم را مشترکین «خوش مصرف» اعلام کرد و گفت: میزان مصرف این مشترکین به ازای هر واحد در ماه ۵ تا ۱۵ مترمکعب است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان قم در ادامه اظهار داشت: دسته سوم مشترکین «پرمصرف» هستند که از ۱۵ تا ۳۰ مترمکعب مصرف می‌کنند و دسته چهارم را نیز مشترکین «بد مصرف» تشکیل می‌دهند که مصارف آن‌ها بیش از دو برابر الگو به ازای هر واحد در سال است.

وی تحقق مدیریت مصرف آب و کاهش ۱۰ درصدی آب مصرفی مشترکین «پرمصرف» و «بدمصرف» را از دیگر اهداف اجرای طرح آب امید بر شمرد و گفت: این طرح صرفاً مشمول مشترکین خانگی می‌شود.

پیرحاجاتی در پایان از ارسال پیامک به تمام مشترکین به منظور آگاه‌سازی آن‌ها از وضعیت مصرفشان خبر داد و تأکید کرد: با توجه کاهش منابع آبی کشور، امیدواریم مشترکین «پرمصرف» و «بد مصرف» به سمت تغییر رفتار مصرفی و استفاده از تجهیزات کاهنده حرکت کنند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.