پایبندی بیشتر هیئت‌های عزاداری به شیوه‌نامه‌های بهداشتی/ قطعی برق اجتناب‌ناپذیر است

شهر بیست/ معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری قم گفت: به دلیل برودت هوا و افزایش مصرف گاز و از طرفی محدودیت‌های ایجاد شده برای تأمین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها،‌ قطع برق در سطح استان اجتناب ناپذیر است که باید دستگاه‌های متولی پیش از اعمال خاموشی، اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پایبندی بیشتر هیئت‌های عزاداری به شیوه‌نامه‌های بهداشتی/ قطعی برق اجتناب‌ناپذیر است
شناسه : 31905 | انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، بیژن سلیمان‌پور روز دوشنبه در شورای اطلاع رسانی استان در سالن کرامت استانداری قم گفت: برای تأمین گاز مورد نیاز بخش خانگی دراین استان هیچ مشکلی وجود ندارد ولی افزایش مصرف موجب فشار به نیروگاه‌های تولید برق شده که این امر سبب شده تا در سطح قم شاهد خاموشی باشیم. 

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری قم با تأکید بر ضرورت اطلاع رسانی صحیح پیرامون قطع برق در سطح استان، گفت: باید برنامه مناطقی که قرار است خاموشی در آنجا اعمال شود به صورت منطقه‌ای از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شود تا مردم بر اساس آن ضمن آگاهی از موضوع،‌ برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

وی گفت: به دلیل برودت هوا و افزایش مصرف گاز و از طرفی محدودیت‌های ایجاد شده برای تأمین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها،‌ قطع برق در سطح استان اجتناب ناپذیر است که باید دستگاه‌های متولی پیش از اعمال خاموشی، اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند.

وی در ادامه با تقدیر از عملکرد رسانه‌های استان در نحوه اطلاع رسانی دستورالعمل های بهداشتی گفت: استمرار اطلاع رسانی رسانه‌های استان به منظور رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با توجه به نگرانی از عادی انگاری شرایط ضروری است.

سلیمان‌پور، همراهی هیئت‌های های عزاداری، موکب‌ها، ائمه جمعه و جماعات قم در نحوه برگزاری عزاداری ایام فاطمیه در این استان با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی را مورد تقدیر قرار داد و افزود: به جز دو سه هیئتی که متأسفانه به شیوه نامه‌های بهداشتی در آن ایام بی توجه بودند، عملکرد سایر هیئت‌ها بسیار مطلوب بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: شرایط و اقتضائات جامعه به دلیل شیوع کرونا ایجاب می‌کند تا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اولویت تمام فعالیت‌ها باشد و در چنین شرایطی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حفظ و تقویت انقلاب است.

وی با اشاره به دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی در مقابله با کرونا افزود: با وجود همه محدودیت‌ها و فشارهای خارجی، ایران اسلامی توانسته است با اتکا به ظرفیت های داخلی، ‌این بیماری را کنترل کند به گونه ای که هم اکنون ایران در مقایسه با کشورهای اروپایی در وضعیت ایده آلی از نظر مدیریت کرونا قرار دارد.

سلیمان‌پور اظهار داشت: یکی از مؤسسه های معتبر علمی خارجی پیش بینی کرده که ایران با اقدام هایی که برای مقابله با این بیماری انجام داده می تواند آمار فوتی های این بیماری را در فروردین ماه به تک رقمی کاهش دهد که به فضل خدا و یاری مردم این پیش بینی قابل تحقق است.

وی در پایان با اشاره به شناسایی گونه های جهش یافته کرونا در انگلیس و آفریقا ادامه داد: با توجه به اینکه در گونه های جهش یافته، ‌علاوه بر قدرت سرایت، از نظر شدت بیماری نیز افزایش یافته، ضروری است تا دستورالعمل های بهداشتی همچنان با حساسیت و دقت اجرایی شود.

*برگزاری نمایشگاه عمومی در قم ممنوع است

همچنین محسن اروجی مدیرکل مدیریت بحران قم با تأکید بر اینکه ویژه برنامه های ۲۲ بهمن امسال در این استان تنها نمادین و به صورت خودرویی و موتوری است گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا،‌ برگزاری هر گونه تجمع و راهپیمایی به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با توجه به شیوع کرونا ویروس ممنوع است.

وی اظهار داشت: برگزاری هر گونه سخنرانی در ۲۲ بهمن نیز تنها از طریق صدا و سیما و همچنین فضای مجازی، مجاز است.

مدیرکل مدیریت بحران استان همچنین با اشاره به درخواست های متعدد برگزاری نمایشگاه در این استان افزود: این نمایشگاه ها تنها باید به صورت تخصصی و بدون حضور مردم باشد و برگزاری نمایشگاه های عمومی ممنوع است.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.