افزایش تحقق‌پذیری طرح پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه(س)

شهر بیست/ مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به هزینه‌های سرسام‌آور پلاک‌های معارض پارکینگ شرقی، از تلاش شهرداری برای اصلاح طرح این پروژه به‌صورت انقباضی و کاهش پلاک‌های معارض تا چهار ملک خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش تحقق‌پذیری طرح پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه(س)
شناسه : 30581 | انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید متین‌فر با اشاره به پروژه پارکینگ شرقی حرم به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم شهری منطقه هفت، اظهار داشت: در بودجه سال جاری نقاط مختلفی به‌عنوان احداث پارکینگ دیده‌شده که یکی از نقاط مهم، پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) است.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به تغییرات طرح احداث پارکینگ، اظهار داشت: در طرح اولیه‌ای که از احداث پارکینگ تدوین‌شده بود، ۵۹ ملک معارض برای احداث آن وجود داشت که بعد از اولویت‌بندی که صورت گرفت این ملک‌های معارض به ۱۸ ملک تبدیل شد.

متین‌فر با اشاره به عدم توافق با این مالکان این ۱۸ پلاک برای جابه‌جایی، افزود: سرانجام با کش‌وقوس‌های مختلف، مجوز ماده ۹ از وزارت کشور برای این ۱۸ ملک گرفته شد اما در کنار آن، اصلاح طرح هم در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به قیمت‌های بسیار بالای ملک‌های معارض که متری ۴۰ تا ۶۰ میلیون اعلام می‌شد، تملک این تعداد پلاک هزینه سرسام‌آوری را به همراه داشت و شهرداری تلاش کرد در همین رابطه طرح پارکینگ شرقی را به‌صورت انقباضی انجام بدهد که تملک را به حداقل برساند.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم تصریح کرد: مشاور، طرح را بسیار انقباضی دید که هم سرمایه‌گذاری و هم پارکینگ در دل کار دیده شود و هم طرحی که بلوار پیامبر اعظم(ص) را دنبال می‌کرد، به مرحله اجرا در بیاید و با طرح انقباضی جدید ۳  یا ۴ ملک بیشتر نباید تملک شود.

متین فر با اشاره به اینکه تحقق پذیری طرح جدید بیشتر است، گفت: تلاش داریم که با مالکان این ۳ تا ۴ پلاک توافق کنیم، اگر به‌هیچ‌وجه توافق نداشته باشیم، بحث ماده ۹ را پیگیری می‌کنیم.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.