به میزبانی حوزه هنری قم برگزار شد

اکران و نقد انیمیشن شگفت‌انگیزان۲

شهر بیست/ انیمیشن «شگفت انگیزان2» در سالن سوره حوزه هنری قم اکران و با حضور کارشناسان و علاقه‌مندان نقد و بررسی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اکران و نقد انیمیشن شگفت‌انگیزان۲
شناسه : 3019 | انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، انیمیشن «شگفت انگیزان ۲» در سالن سوره حوزه هنری قم اکران و با حضور کارشناسان و علاقه‌مندان نقد و بررسی شد.

نقد فنی یک اثر

پس از اکران فیلم و در ابتدای بخش نقد و تحلیل، فرهاد منفرد کارشناس انیمیشن به معرفی اثر اکران شده پرداخت و گفت: بوجه تقریبی این انیمیشن ۲۰۰ میلیون دلار بوده که تاکنون ۱٫۲۴۳ میلیارد دلار فروش داشته و به همراه محصول دیگری از شرکت پیکسار و دیزنی یعنی «رالف خرابکار۲» نامزد جایزه انیمیشن اسکار ۲۰۱۹ است.

منفرد با اشاره به کسب امتیاز ۸۰ از ۱۰۰ این انیمیشن در سایت «متاکرتیک» که محل امتیازدهی متخصصین است، افزود: با یک نگاه ساده در لیست عوامل تولید این انیمیشن  به تعداد ۶۰۰ نفری تیم تولید در بخش‌های مختلف پی‌ می‌بریم که نشان‌دهنده حجم کار صورت گرفته است.

وی هدایت بازیگر صداپیشه توسط کارگردان اثر را بخش مهمی از پروسه تولید ارزیابی کرد و با پخش ویدئویی از پشت صحنه تولید این انیمیشن به بخش نقد فنی پایان داد.

ابرقهرمانانی از جنس مردم

در ادامه محمدرضا آزاد کارشناس ارشد ادبیات نمایشی و مدرس دانشگاه به نقد محتوایی اثر پرداخت و خاطر نشان کرد: فیلم شگفت انگیزان۲ تلاشی مجدد، بعد از ۱۴ سال گذشت زمان از قسمت اول است که با رویکری جامع‌تر به موضوع ابر قهرمان می‌پردازد.

آزاد سپس به بررسی اهمیت ابر قهرمان‌ها در دنیای امروز پرداخت و گفت: این فیلم مبتنی بر القای تفکری است که در دنیای امروز باید هر کس با توجه به توانایی‌های فردی در خدمت شکل‌دهی جهان و اتوپیا یا آرمان شهر خود باشد. القای اینکه این مردم هستند که باید در قالب‌های مردم نهاد خود را مسئول اصلاح امور بدانند و در میسر اصلاح امور به ابر قهرمانان یا ناجیانی از جنس مردم نیاز است. البته فلیمساز مدل‌های مد نظر خود را مطرح می‌کند.

وی به رسانه‌ها در جهان امروز، نگاه فیلمساز به رسانه و جریان مسخ کردن انسان‌ها اشاره کرد و به ابعاد مختلف این جریان در فیلم پرداخت. محمدرضا آزاد همچنین با زنانه خواندن این انیمیشن، جایگاه خانواده و کارکرد هر کدام از اعضای آن را بررسی و با مصادیقی از این فیلم منطبق کرد. این مدرس دانشگاه دلالت‌های ضمنی فیلم به تربیت فرزندان، خانواده و روابط خانوادگی، سبک زندگی و تغذیه مناسب را تحلیل و به تداخل و انطباق آن با فرهنگ ایرانی و اسلامی اشاره کرد.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.