اجرای ۲۳۴ هکتار پروژه نهال‌کاری در منطقه نیزار قم

شهر بیست/ رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قم از اجرای ۲۳۴ هکتار پروژه نهال‌کاری با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در منطقه حسین آباد نیزار خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای ۲۳۴ هکتار پروژه نهال‌کاری در منطقه نیزار قم
شناسه : 29613 | انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی قم، سعید فرشادمهر گفت: در سال جاری ۲۳۴ هکتار پروژه نهال‌کاری در منطقه حسین آباد نیزار درحال انجام است که نظارت کامل بر اجرای این پروژه، توسط متخصصان واحد فنی این اداره درحال انجام است تا این پروژه با بهترین کیفیت به پایان برسد.

فرشادمهر با اشاره به اینکه پروژه ۲۳۴ هکتاری حسین آباد نیزار با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی در دستور کار اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم قرار گرفته است، گفت: در این پروژه ی نهال کاری، گونه آتریپلکس کاشته می شود.

وی خاطرنشان کرد: گیاه آتریپلکس در دو سال نخست، هر سال هفت مرتبه آبیاری می‌شود و بعد از دو سال نیاز به آبیاری ندارد و می‌تواند بدون آب، پوشش گیاهی منطقه را حفظ کند به همین دلیل، استفاده از این گیاه در مناطق خشک و نیمه خشک بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

فرشادمهر با اشاره به اینکه، منطقه نیزار قم یکی از کانون‌های تولید گرد و خاک در استان است، عنوان کرد: با توجه به وضعیت جغرافیایی حساس استان، کانون‌های تولید ریزگرد، نه تنها شهر قم، بلکه بر سایر استان‌ها و شهرهای مجاور نیز تاثیرگذار است، به همین علت، رفع بحران ریزگردها در کانون‌های بحرانی قم یک اولویت ملی است و هر ساله اعتبارات ملی برای رفع این بحران‌ها اختصاص داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه، به هر میزان، در حوزه بیابان کار انجام دهیم، باز هم نمی‌توانیم، به تنهایی بحران را به صورت کامل رفع کنیم، گفت: مشارکت مردم در قالب تشکل‌ها و پای کار آمدن دستگاه‌ها و نهادها موضوعی اولویت‌دار است که باید توسط همگان مورد توجه قرار گیرد.

فرشادمهر از ارتباط نزدیک منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قم با عموم مردم به ویژه جامعه هدف منابع طبیعی یاد کرد و گفت: ما تلاش می‌کنیم تا با استفاده از بسترهای مختلف، مردم را به سمت مشارکت در منابع طبیعی سوق دهیم اما در این مسیر نیازمند فرهنگ‌سازی و برای فرهنگ‌سازی نیازمند مشارکت رسانه‌ها هستیم.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.