خداحافظی سجادی از اداره‌کل منابع طبیعی قم/ سرپرست جدید معرفی شد

شهر بیست/ طی مراسمی با تودیع سید محمدتقی سجادی مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم، سرپرست جدید این اداره‌کل معرفی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خداحافظی سجادی از اداره‌کل منابع طبیعی قم/ سرپرست جدید معرفی شد
شناسه : 28887 | انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی قم، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم پیش از ظهر امروز در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با قدردانی از زحمات ۶ ساله محمدتقی سجادی، گفت: گوشه‌ای از زحمات ایشان دیده شده اما گوشه‌ای از آن‌ها دیده نشده است چراکه بسیاری از تلاش‌ها و زحمات ایشان در خارج از ساعات اداری دنبال می‌شد.

احمدی با بیان اینکه محمد شعاعی نیز از جمله نیروهای متخصص و مخلص اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم است، عنوان کرد: امیدواریم این اداره‌کل با گذشت زمان روز به روز بتواند حرکت پر شتاب‌تری را دنبال کند.

محمد شعاعی سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم نیز طی سخنانی عنوان کرد: بعد از چند دهه، فردی از بدنه ی منابع طبیعی انتخاب شده که امیدواریم از این پس نیز این روال به صورت مطلوبی دنبال شود.

وی از سجادی به عنوان یک مدیر مردمی نام برد و اضافه کرد: قم یک استان ویژه با مسائل خاص خود است که منابع طبیعی گاهی در فشارهای بسیاری قرار می‌گیرد به همین علت امیدواریم شاهد حمایت مسؤولان ملی و همکاران استانی باشیم.

همچنین محمدرضا همتی مشاور و مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری طی سخنانی گفت: مدیران منابع طبیعی و آبخیزداری، مدیران مظلومی هستند چراکه از طرفی باید از حقوق میلیون‌ها ایرانی حمایت کنند و از طرفی پاسخگوی امیال افراد و مجموعه‌های مختلف باشند، به همین علت ما اعتقاد داریم که کار در حوزه منابع طبیعی به ویژه بخش زمین نیاز به اجتهاد دارد.

همتی از سجادی به‌عنوان یکی از مدیران موفق سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری نام برد و عنوان کرد: ایشان فردی بسیار مردم‌دار و خوش‌فکر است که با پیگیری در وظایف توانسته عملکرد مطلوبی را در استان قم رقم بزند.

در ادامه عباس پورمیدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم در سخنانی اظهار کرد: جغرافیای منابع طبیعی استان قم با توجه به نزدیک بودن به تهران و ظرفیت‌های و استعدادهای درونی، توسط بسیاری از افراد و مجموعه‌ها مورد هدف قرار گرفته است به همین علت فشار زیادی بر دوش اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم است.

وی با اشاره به اینکه استان قم یکی از مکان‌هایی است که نسبت به سایر استان‌ها در حوزه منابع طبیعی با چالش‌های متفاوتی روبرو هستیم، اضافه کرد: در حوزه مباحث فنی و پروژه‌های بیولوژیک و آبخیزداری دستاوردهای اخیر بسیار عالی و مطلوب بوده است چرا که قبل از ریاست سازمان جهاد کشاورزی در پروژه‌های مختلف با طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان درگیر بوده و برنامه‌ریزی مناسب را در اجرای طرح‌ها شاهد بوده ام.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه اثربخشی پروژه‌های اجرا شده اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری در استان قم به خوبی قابل مشاهده است، عنوان کرد: جابجایی و گردش مدیران در حقیقت گردش مفاهیم مدیریتی و نشانه یک سیستم سالم و پویاست چراکه گردش مدیران می‌تواند موجب افزایش انگیزه نیروها و ارتقای کیفی برنامه‌ها و اقدامات شود.

همچنین سید محمد تقی سجادی به ارائه گزارشی از عملکرد خود طی مدیریت در اداره‌کل منابع طبیعی قم پرداخت و گفت: در حوزه آبخیزداری ۴۳۳ هزار متر مکعب عملیات سنگ ملات، خاکی، توری سنگی و پخش سیلاب با ۴۷ میلیارد تومان اعتبار انجام شده است.

وی افزود: در سال ۹۴ که بنده در جایگاه مدیرکل منابع طبیعی قرار گرفتم برخی از جریان‌های سنگین قضایی در حوزه منابع طبیعی استان قم وجود داشت، به همین علت وضعیت این استان نیاز به تغییرات و حرکت‌های جهشی داشت که با همکاری نیروهای اداره‌کل و مسئولان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور  و همرامی مسئولین استان تصمیمات لازم اتخاذ و حرکت‌های مورد نیاز را رقم زده‌ایم.

مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم خاطرنشان کرد: حضور بنده در این اداره‌کل مصادف شد با موضوع اختصاص اعتبارات صندوق توسعه ملی به حوزه منابع طبیعی و خوشبختانه در این بازه زمانی نزدیک به ۶ سال، اتفاقات مطلوبی در حوزه بیابان، کاداستر، مرتع، آبخیزداری و سایر حوزه‌ها رقم خورد.

وی با بیان اینکه، استان قم به علت نزدیکی به تهران و مرکزیت کشور، فشارهای زیادی را متحمل می‌شود، گفت: برخی از پروژه‌های ملی درحالی در قم اجرا می شود که نتایج آن برای کل کشور است و تخریب سرزمینی را برای استان به همراه دارد.

همچنین در پایان این مراسم با اهدا لوح تقدیر از محمدتقی سجادی به عنوان مدیرکل سابق تقدیر و محمد شعاعی با دریافت حکم رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به عنوان سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم معرفی شد.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • ناشناس

    تاریخ : 26 - آبان - 1399

    با آرزوی موفقیت جناب آقای مهندس شعاعیّ ، عرض خداقوت به مهندس سجادی. عفتان


    پاسخ