اصلاح ۵ نقطه در پروژه جمع آوری آب‌های سطحی منطقه ۶

شهر بیست/ شهردار منطقه شش قم با اشاره به اصلاح ۵ نقطه در پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه شش، از احداث ۸۰۰ متر لوله هزار از خیابان آیت الله کاشانی به خیابان سلامت خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اصلاح ۵ نقطه در پروژه جمع آوری آب‌های سطحی منطقه ۶
شناسه : 28452 | انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید رضا حسینی با اشاره به پروژه جمع آوری و دفع آب‌های سطحی به عنوان یکی از اساسی‌ترین پروژه‌های منطقه ۶ اظهار داشت: با توجه به بافت منطقه و شیوه ساخت و سازها و از طرفی تراکم جمعیتی منطقه نیاز به جمع آوری و دفع آبهای سطحی به شدت ضرورت دارد.

شهردار منطقه شش قم با بیان اینکه شوارع و توپوگرافی منطقه به گونه‌ای است که با مشکل آب‌گرفتگی مواجه می‌شود، افزود: به همین دلیل لازم است که پروژه‌هایی برای جمع آوری و دفع آبهای سطحی داشته باشیم.

به گفته حسینی در سطح منطقه طی سال گذشته در ۵ نقطه آب گرفتگی‌هایی به وجودآمد که مردم را بسیار به زحمت انداخت.

وی با اشاره به برخی از این نقاط، افزود: اولین نقطه‌ای که در پروژه دفع آبهای سطحی منطقه قرار گرفته است محدوده خیابان آیت الله کاشانی است که با توجه به انسدادی که ایستگاه مترو به وجود آورده است مزید بر علت شده و مشکلاتی در این رابطه داشتیم.

شهردار منطقه شش قم با بیان اینکه برای اصلاح وضعیت آب‌گرفتگی‌های سطحی در سطح منطقه مطالعات انجام شده است، تاکید کرد: احداث ۸۰۰ متر لوله هزار از خیابان آیت الله کاشانی به خیابان سلامت در دستورکار قرار گرفت که انتهای آن به کنار ریل می‌خورد.

حسینی، ورودی قم ازسمت جعفریه را مورد بعدی از نقاط حساس آب‌گرفتگی خواند و تاکید کرد: ابتدای بلوار حمزه آب گرفتگی شدید مشاهده شده که باید حدود ۲۰۰ متر لوله هزار یا کانال دو قلو اجرا می‌شد که بتوانیم آبها را جمع آوری کنیم و به کانال اصلی هدایت کنیم که در روزهای گذشته انجام شد.

وی با اشاره به اصلاح نهر در انتهای خیابان کشاورز شمالی، تصریح کرد: عملیات لوله‌گذاری در بلوار بعثت، اصلاح نهر درخیابان‌های آیت الله کاشانی، امامزاده ابراهیم و بلوار حضرت معصومه(س) از دیگر پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه بوده که در حال انجام است.

شهردار منطقه شش قم با تاکید بر ضرورت اقدام به موقع در اجرای پروژه‌های جمع آوری آب‌های سطحی، افزود: برای اصلاح این امور باید به موقع اقدام کرد، وقتی که فصل بارندگی شروع می‌شود دیگر زمان اجرای پروژه های عمرانی نیست و تجربه نشان داده در قم از آبان به بعد و با شروع فصل باران نمی‌توانیم پروژه‌ها را به نحو مطلوب انجام بدهیم.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.