رشد ۱۰۰ درصدی ایستگاه‌های آتش‌نشانی در قم/ آتش‌نشانان جوان از آمادگی بدنی بالایی برخوردارند

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم به رشد ۱۰۰ درصدی ایستگاه‌های آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: آتش‌نشانی قم به لحاظ توسعه تجهیزات و امکانات قابل‌مقایسه با ۵ سال قبل نیست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رشد ۱۰۰ درصدی ایستگاه‌های آتش‌نشانی در قم/ آتش‌نشانان جوان از آمادگی بدنی بالایی برخوردارند
شناسه : 28296 | انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس جعفری در مراسم پایان‌دوره عملیاتی نیروهای جدیدالورود سازمان‌آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی شهرداری قم با خیرمقدم به افراد جدیدالورود به آتش‌نشانی قم، اظهار داشت: سازمان آتش‌نشانی بنا به رسالت خود باید از نیروهای توانمندی برخوردار باشد تا اقدامات عملیاتی در جهت خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان ارائه دهد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه به‌طورکلی آتش‌نشانی کار سخت و زیان‌آوری شناخته‌شده و بسیاری از پرسنل با ۲۰ سال خدمت بازنشسته می‌شوند، ابراز کرد: در این شرایط نیاز است سازمان همان‌طور که برای بازسازی امکانات، خودرو و ایستگاه اقداماتی انجام می‌دهد نسبت به جذب نیروهای جدید اقدام کند.

جعفری تصریح کرد: نیروهای جدید از بهترین جوانان شهر هستند و افرادی که به آتش‌نشانی می‌آیند از روحیه ایثار و شجاعت برخوردار هستند و افرادی که غالباً ضعیف‌ترند به این سازمان پرریسک و پرخطر مراجعه نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نیروها باید یک‌سری آموزش‌هایی را باید فرا بگیرند که تخصصی بوده و باید در این راستا از مربیان بسیار مجرب و خوبی استفاده شود، گفت: سازمان آتش‌نشانی قم از آموزش‌یاران خوب و مجربی استفاده می‌کند و در کشور در مرتبه خوبی قرار دارد و بسیاری از همکاران از مربیان به نام کشوری هستند و در برخی از استان‌ها برای آموزش دعوت می‌شوند که در جهت همکاری با سایر سازمان‌ها اعزام می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم عنوان کرد: در این سال‌ها آتش‌نشانی موفق شد که نیروهای جدیدی را جذب کند و در سال ۹۲ تعداد ۱۷۹ نفر جذب شدند و به مرور همکاران بازنشسته می‌شدند و اواخر نیز ۳۰۰ نیرو و در دوره دیگری ۴۰ نیرو جذب شد و در دوره جدید ۶۰ نفر از میان ۱۵۰۰ متقاضی پذیرفته شدند.

جعفری تصریح کرد: این افراد پروسه مختلفی را طی کرده‌اند و تست‌های عملیاتی و تست‌های کتبی گذراندند و موفق شدند به مراحل بالاتر راه پیدا کنند و به نیروی انسانی افزوده شوند.

وی اظهار داشت: اقدامات مهمی در سال‌های اخیر شکل‌گرفته و ایستگاه‌های آتش‌نشانی در قم در سال‌های اخیر رشد ۱۰۰ درصدی داشته است و از ۱۲ به ۲۴ ایستگاه رسیدیم و شیفت‌ها نیز از ۲۴ -۲۴ ساعت به ۲۴ – ۴۸ ساعت در آمد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم عنوان کرد: به‌واسطه خریدهایی که در آتش‌نشانی انجام شد، در کشور از جایگاه رفیعی برخوردار شده‌ایم و توسعه تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی در قم قابل‌مقایسه با ۵ سال قبل نیست، در یک‌زمانی یکدست لباس ضد حریق داشتیم و امروز برای همه افراد جدیدالورود لباس تهیه کرده‌ایم و تمامی نیروها مجهز به کلاه و دستکش و لوازم انفرادی و دستگاه تنفسی اختصاصی هستند.

جعفری با اشاره به هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی تجهیزات هر آتش‌نشان بیان کرد: شهردار قم تلاش و دید وسیع خوبی در خرید تجهیزات داشته و برای جذب نیرو هم تلاش بسیاری شد.

وی گفت: این نیروها در ۷۰ روز بحث‌های آموزشی فرا گرفتند و در کنار آن آموزش تربیت‌بدنی و آمادگی بدنی ملاک بود، در این دوره ۷۲ روزه روزی ده ساعت آموزش لازم را گذراندند و در دو نوبت تست گرفته و آمادگی بدنی و کتبی گرفته شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اینکه آتش‌نشان باید در کنار آمادگی بدنی مسائل علمی را نیز فرابگیرند و از ضریب هوش بالایی برخوردار باشند و در کمترین زمان بهترین تصمیم را بگیرد، افزود: این دوره با توجه به بررسی‌ها و نمرات در پایان دوره یکی از بهترین دوره‌ها در طول چند سال بوده است و ضریب آمادگی بدنی‌شان ۹۰ است.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.