افزایش چشمگیر بیماران کرونایی در قم

شهر بیست/ با افزایش قابل توجه بیماران کرونایی طی روزهای اخیر، بیمارستان امام رضا(ع) قم مجدداً وارد مدار پذیرش بیماران کرونایی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش چشمگیر بیماران کرونایی در قم
شناسه : 26796 | انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۱۸۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا گفت: ۱۲۰ نفر از این افراد در بخش‌های درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۶۸ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۷۱۵ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۱۱۷ نفر از آنها وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته هشت نفر از کسانی که تست کرونای آنها مثبت بوده جان خود را از دست داده‌اند.

قدیر با اشاره به وضعیت کرونا در قم، گفت: وضعیت افزاینده کرونا را شاهد هستیم و خواستار اعمال برخی محدودیت ها از جمله آموزش های غیرحضوری، کم کردن ساعت کاری، تعطیلی مشاغل پرخطر و… هستیم.

وی افزود: پشتوانه اصلی ما مردم هستند و اگر ۱۰ هزار تخت جدید هم اضافه کنیم تا زمانی که همراهی مردم را نداشته باشیم اتفاق خاصی رقم نمی خورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: با توجه حجم گسترده بیماران به واسطه شیوع ویروس کرونا، شاهد افزایش بیماران بستری در بیمارستان های قم هستیم.

قدیر ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی، مقرر شد از صبح امروز سه شنبه اول مهرماه در بیمارستان امام رضا(ع) قم نیز بیماران با علائم کرونا پذیرش شوند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این بیمارستان در اختیار بیماران مبتلا به ویروس کرونا قرار گرفت که از همکاری مسئولان تأمین اجتماعی استان قدردانی می کنیم.

لازم به ذکر است با شیوع بیماری کرونا در اواخر بهمن‌ماه در قم، بیمارستان امام رضا(ع) اولین بیمارستان سازمان تأمین اجتماعی و سومین بیمارستان کشور بود که ۱۰۰ درصد تخت های خود را به مدت ۴۵ روز در اختیار بیماران کرونایی قرار داد و با مراجعه ۵ هزار و صد بیمار کرونایی به این بیمارستان، ۵۰۰ بیمار بستری شدند.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.