محور قم جعفریه امسال به بهره‌برداری کامل می‌رسد

شهر بیست/ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: طرح چهار خطه کردن محور قم- جعفریه که از سال ۹۱ آغاز شده،‌ امسال به بهره‌برداری کامل می‌رسد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
محور قم جعفریه امسال به بهره‌برداری کامل می‌رسد
شناسه : 26224 | انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، عباس فراهانی افزود: محور قم- جعفریه به طول ۳۸ کیلومتر است که احداث ۸۰ درصد این محور به‌صورت چهار خطه اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: ۲۰ درصد باقی‌مانده این محور شامل تقاطع قلعه سنگی و چهار کیلومتر انتهایی از  جعفریه تا بزرگراه ساوه-سلفچگان است که حدود ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی قم ادامه داد: مسیر رفت چهار کیلومتر انتهایی محور به اتمام رسیده و تا ۲ هفته دیگر زیر بار ترافیک می‌رود و اجرای مسیر برگشت این محور نیز ۲ ماه به طول می‌انجامد.

فراهانی خاطرنشان کرد: تامین اعتبار احداث تقاطع قلعه سنگی به طول ۱.۲ کیلومتر، به نیمه دوم امسال موکول شده است که در صورت تحقق، این طرح در طول چهار ماه به اتمام خواهد رسید.

وی کمبود اعتبار را یکی از علت‌های تاخیر هشت‌ساله در چهار خطه کردن محور قم- جعفریه عنوان و بیان کرد: وجود مجتمع‌های دامی، ظرفیت صنعتی و اقتصادی منطقه، رفت‌وآمد قشرهای مختلف به‌ویژه دانشجویان به دانشگاه‌های شهرهای اطراف و تردد شهروندان استان های آذربایجان های غربی و شرقی، کردستان،‌ زنجان و قزوین ضرورت احداث و تکمیل این محور را پراهمیت‌تر نموده است.

 معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی قم افزود: با توجه به بهره‌برداری از آزادراه حرم تا حرم (قطعه قم – گرمسار) و افزایش حجم ترافیک عبوری استان‌های غربی و شمال غربی به قم، راه‌اندازی محور قم – جعفریه موجب کاهش حوادث جاده‌ای و هزینه‌های مربوط به استهلاک و سوخت و صرفه‌جویی در زمان شده و طول این محور در مقایسه با مسیر ساوه – سلفچگان – قم، ۲۰ کیلومتر نزدیک‌تر است.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.