شهرداری پیشتاز خدمات الکترونیک در قم است

شهر بیست/ معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: شهرداری قم در برون سپاری فرایندهای اداری و خدمات الکترونیک در میان دستگاه‌های استان پیشتاز بوده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شهرداری پیشتاز خدمات الکترونیک در قم است
شناسه : 26218 | انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمدرضا گروسی با تأکید بر اینکه فرایندهای مختلف خدماتی در ادارات و دستگاه‌ها باید غیر حضوری ارائه شود، اظهار داشت: مردم باید بتوانند در قالب نرم افزارها یا پایگاه‌های اینترنتی خدمات خود را به صورت غیرحضوری بگیرند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم با بیان اینکه انسان همیشه در مقابل تغییر تا حدی مقاومت می‌کند، ادامه داد: در یک بازه زمانی شاید مقداری مقاومت هم باشد اما منفعت آن برای عموم مردم بیش از چیزی است که بیان می‌شود.

گروسی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها یکی از ارگان‌هایی هستند که بیشترین مراجعه را دارند، خاطرنشان کرد: از طرفی افراد احساس می‌کنند که اگر حضور پیدا کنند می‌توانند از تسهیلات بیشتری برخوردار شوند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، یکی از اقدامات مهم ما در دوران کنونی فرهنگسازی برای استفاده از خدمات غیر حضوری است و برای این موضوع باید کاری کنیم که افراد بدون مراجعه حضوری به خوبی از دستگاه‌ها پاسخ بگیرند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم به نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در فرهنگسازی خدمات غیر حضوری اشاره کرد و گفت: امروزه حتی فرآیندهای قضایی غیر حضوری سازی شده است حتی زمانی مردم برای پرداخت قبض‌های جریمه چانه زنی می‌کردند اما الان این فرهنگ جا افتاده که دوربین تخلف را ثبت می‌کند و جایی برای چانه زنی نیست.

گروسی با بیان اینکه شفاف سازی فرایندها می‌تواند گام مهمی در فرهنگسازی استفاده از خدمات غیر حضوری باشد، اظهار داشت: در یک سال اخیر بسیاری از ادارات ما فرایندهای خود را برون سپاری کرده‌اند و شهرداری هم در این زمینه پیشتاز بوده و بیشترین آمار را داشت.

وی غیر حضوری سازی فرآیندهای شهرسازی در قم را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و افزود: استان ما بسیار فرصت بزرگی در زمینه غیر حضوری سازی فرآیندهای اداری دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم به صرفه جویی در زمان و مصرف سوخت و مزایای متعدد دیگر غیر حضوری سازی فرآیندهای اداری اشاره کرد و گفت: کرونا تا دو سال دیگر یعنی ۱۴۰۱ مهمان ناخوانده در جامعه ما هست و چاره ای نداریم جز اینکه از تمام ظرفیت‌ها برای غیر حضوری سازی استفاده کنیم.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.