نفرات برتر بیست و یکمین دوسالانه نقاشان قم معرفی شدند

شهر بیست/ مراسم تجلیل از نفرات برتر دوسالانه نقاشان استان قم و همچنین فراخوان هنرهای تجسمی مدافعان سلامت برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نفرات برتر بیست و یکمین دوسالانه نقاشان قم معرفی شدند
شناسه : 25364 | انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، مراسم تجلیل از نفرات برتر دوسالانه نقاشان استان قم و همچنین فراخوان هنرهای تجسمی مدافعان سلامت با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، رئیس انجمن هنرهای تجسمی قم و استادان و پیشکسوتان این رشته هنری در سالن  شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به وضعیت کنونی جامعه در مواجهه با ویروس کرونا عنوان کرد: با توجه به وضعیت قرمز در برخی از استان ها و تغییر رویکرد برنامه های فرهنگی و هنری شایسته است انجمن هنرهای تجسمی که همیشه پیشگام بوده، در این امر نیز پویا باشد و نسبت به آموزش ها و برنامه های فرهنگی خود فعال باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: با توجه به کار خوب انجمن خوشنویسان در امر برگزاری کلاس‌های آنلاین خوشنویسی در وضعیت اخیر کرونا، طبیعی است آموزش های هنری و رویکردهای فرهنگی نیز باید به روز شوند تا با توجه به محدودیت های اخیر و با کمک هنرمندان استان بتوانیم این دوره را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: با توجه به شرایط اخیر که باعث آسیب دیدن برنامه های فرهنگی و هنری شده است، اقداماتی در این زمینه آغاز شده که به کمک هنرمندان بیاید و جلوی تضییع برخی از ضررهای وارد آمده بر بدنه فرهنگ و هنر را بگیرد.

همچنین علی سلطانی رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان در رابطه با شیوع بیماری کرونا و فراخوان هنرهای تجسمی مدافعان سلامت گفت: فراخوان مدافعان سلامت را با توجه به شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی آغاز کردیم که ۱۳۳ اثر از ۷۱ هنرمند و در نهایت ۶۱ اثر برای بازدید اکران شد و شش نفر برگزیده شدند.

وی با اشاره به اینکه بیست و یکمین دوسالانه نقاشان استان قم با همزمانی شیوع ویروس کرونا همراه شد و نمایشگاه این دوره به طرز شایسته ای برگزار نشد، افزود:۳۵۰ اثر از ۱۰۹ هنرمند برای انجمن فرستاده شد و در نهایت ۹۵ اثر از ۴۵ هنرمند در دو بخش اصلی و جنبی اکران شد و در هر دو بخش تقدیر شدگان شش نفر برگزیده داشتیم.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان قم ادامه داد: کارت عضویت انجمن با توجه به انتخابات و مجمع عمومی انجمن که در پاییز امسال برگزار خواهد شد، دراین مراسم رونمایی خواهد شد و شرکت در این مجمع منوط به دریافت کارت انجمن خواهد بود  که افتتاح و صدور اولین کارت به احترام پیشکسوتان هنرهای تجسمی استان با استاد بهمن آغاز گردید.

گفتنی است نفرات برتر فراخوان تولید آثار هنرهای تجسمی با موضوع مدافعان سلامت و در بخش های نقاشی دیجیتال،تصویر سازی و پوستر به ترتیب به سید علیرضا سعادتی، فاطمه فرامرزی، سحر رضائیه زاد، مهشید رجایی، فریده سادات جعفریان و محسن فرجی اعطا شد و مبلغ شش میلیون ریال وجه نقد، لوح تقدیر و کارت عضویت انجمن تعلق گرفت.

همچنین نفرات برگزیده بیست و یکمین دوسالانه نقاشان قم به علی فلاح کردی، فائزه فقیه موسوی، سیده فاطمه هاشمی، مریم معماریان، زهرا رحمتی و فهیمه قربانی با جوایز ده میلیون ریال وجه نقد، تندبس دوسالانه،لوح تقدیر و کارت عضویت پیوسته انجمن و نیز زینب بلور ور، حورا خوش رفتار، رویا علیزاده، نرگس گل محمدی، الهام سادات میوه چی و حسین ورال نفرات تقدیر شده هستند که لوح تقدیر و کارت عضویت پیوسته انجمن توسط نماینده هیئت داوران سرکار خانم ضیغمی به آن ها تقدیم شد.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.