پیگیری ۴۳ مسئله مهم شهری در قالب جشنواره «شهر ما»

شهر بیست/ پیگیری ۱۳ موضوع اصلی و ۴۳ مسئله شهری با مشارکت اصحاب هنر و رسانه از جمله اهداف مهم نخستین جشنواره رسانه‌ای «شهرما» است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیگیری ۴۳ مسئله مهم شهری در قالب جشنواره «شهر ما»
شناسه : 25044 | انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» توسط اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از ابتدای مردادماه سال جاری فراخوان شده تا در قالب این جشنواره ۴۳ مسئله مهم شهری پیگیری شود.

از موضوعات بخش اصلی نخستین جشنواره رسانه‌ای شهر ما، حکمرانی و پارلمان شهری است که  دو مسئله مهم یعنی اقتصاد شهری و مدیریت هماهنگ شهری در آن قالب دیده شده است.

موضوع بعدی هویت و کالبد شهر قم است که در قالب آن درباره موضوعاتی مانند طرح تفصیلی، بازآفرینی شهری، سیما و منظر و هویت تاریخی شهر قم صحبت خواهد شد.

برنامه‌محوری در راستای ارتقای کیفیت زندگی یکی دیگر از موضوعات جشنواره است. در این محور هم موضوعاتی مانند دورنگار ۱۴۱۴ شهر قم، قوانین مدیریت شهری و اهمیت ارتقای دانش در حیطه مدیریت شهری مورد توجه واقع شده است.

چهارمین موضوع اصلی این جشنواره شهر و سبک زندگی شهروندان است که در قالب آن موضوعاتی مانند مشارکت، اخلاق شهروندی، حقوق و مطالبات شهروندی و نشاط اجتماعی دیده شده است.

همچنین در فراخوان این جشنواره عمران و آبادی شهر با دو محور پروژه‌های عمرانی و پروژه‌های زیربنایی مورد توجه قرار گرفته است.

در زمینه حمل و نقل هم موضوعاتی مانند حمل و نقل عمومی، حمل و نقل پاک و انسان‌محور و شبکه معابر شهر قم برای جشنواره در نظر گرفته شده است.

زیست بوم شهری یکی دیگر از سرفصل‌های جشنواره است که توسعه کمی و کیفی فضای سبز، مدیریت پسماند و آلودگی‌های زیست محیطی در این قالب مورد بررسی قرار می‌گیرند.

نخستین جشنواره رسانه‌ای شهر ما به قم به عنوان یک جهانشهر نگاه کرده و موضوعاتی مانند دیپلماسی شهری و گفتمان بین‌المللی در حوزه دین، فرهنگ و علم را مورد توجه قرار داده است.

از جمله موضوعات اصلی این جشنواره شهر هوشمند است که در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی و خدمات الکترونیکی و شهروند هوشمند از آثار خبرنگاران و اصحاب رسانه استقبال می‌کند.

مفاهیم ارزشی در حوزه مدیریت شهری از جمله محوریت حرم مطهر در شهر، قطب زیارتی بودن قم، جهاد و شهادت و فقه مدیریت شهری در این فراخوان مورد توجه قرار گرفته است.

نخستین جشنواره رسانه‌ای شهر ما تلاش کرده در بخش ویژه خود به موضوعات کمتر دیده شده در شهر بپردازد. زوایای خاموش مدیریت شهری، عملکرد شهرداری در قالب شعار سال، جایگاه شهرداری به عنوان متولی اصلی شهر و معرفی ظرفیت‌های پنهان شهر قم از جمله موضوعات تدوین شده در این حوزه است.

عملکرد مدیریت شهری در حوزه مبارزه با کرونا و ایده‌های خلاقانه پیشگیری از کرونا در شهر از دیگر موضوعاتی است که اصحاب رسانه می‌توانند آثار خود را در قالب‌های پیش‌بینی شده جشنواره در این رابطه به دبیرخانه ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار در نخستین جشنواره رسانه‌ای شهر ما از ۱ مرداد و تا ۳۱ شهریور بوده و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی جشنواره رسانه به نشانی WWW.Qom.ir/mfs آثار را ارسال کنند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.