نقش رسانه‌های قم در مدیریت جو روانی کرونا/ معرفی ۱۰ نانوایی برتر

شهر بیست/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: رسانه‌ها به خوبی توانستند جو روانی کرونا را در قم کنترل کنند و نقش مؤثری در همکاری مردم با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نقش رسانه‌های قم در مدیریت جو روانی کرونا/ معرفی ۱۰ نانوایی برتر
شناسه : 21383 | انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید موسی حسینی کاشانی در شانزدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی و کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا که ظهر چهارشنبه در تالار شهید آوینی قم برگزار شد، با اشاره به اهداف این کمیته بیان کرد: آگاه سازی شایسته و پیگیری‌های لازم برای مدیریت جو روانی جامعه از اهداف و وظایف این کمیته محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ناشناخته بودن ویروس کرونا در نخستین روزهایی که شیوع آن در ایران کشف شد، اظهار کرد: کرونا در روزهای نخست برای مردم و پزشکان بسیار ناشناخته بود که با مرور زمان آگاهی‌های بیشتری مردم و پزشکان نسبت به این ویروس پیدا کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه با گذشت بیش از ۲ ماه و شناخت نسبی مردم و پزشکان نسبت به تحرکات این ویروس، گفت: بنا به گفته پزشکان و محققان ویروس کرونا همچنان ابعاد پنهانی و کشف نشده بسیاری دارد که مشغول تحقیق و بررسی هستند.

*ضرورت انتقال مفاهیم در ارتباط با کنترل ویروس کرونا

وی با اشاره به ضرورت انتقال مفاهیم در ارتباط با کنترل ویروس کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی به رسانه‌ها گفت: در صورتی که مفاهیم مورد نیاز در اختیار رسانه‌ها گذاشته شود رسانه‌های جمعی نسبت به طرح و بررسی این مفاهیم اقدام کنند.

حسینی کاشانی به بحث در فاصله گذاری هوشمند اشاره و بیان کرد: در اجرای این طرح از ادارات نیز خواسته شده است که در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام کنند و استاندار نیز به صورت جدی پیگیر این موضوع است.

وی، نقش رسانه‌ها را در کنترل و مدیریت کرونا را بسیار مؤثر و مفید ارزیابی کرد و گفت: ورود رسانه‌ها به بحث غربالگری سلامت در قم موجب افزایش همکاری مردم شد که بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی حدود ۹۰ درصد مردم قم در اجرای این طرح مشارکت داشتند.

*تعریف مشخصی از فاصله گذاری هوشمند برای رسانه‌ها ارائه شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با تأکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی قم لازم است تعریف مشخصی از فاصله گذاری هوشمند برای رسانه‌ها داشته باشد، عنوان کرد: در این صورت رسانه‌ها می‌توانند به صورت منسجم مردم را به مشارکت در فاصله گذاری هوشمند دعوت کنند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا موجب تحت تأثیر قرار گرفتن زندگی مردم شده است، گفت: این تغییر سبک زندگی مردم باید به صورت شایسته و آگاهانه صورت بگیرد که رسانه‌ها و هنرمندان می‌توانند در این زمینه نقش مؤثری داشته باشند.

حسینی کاشانی به همکاری هنرمندان در ایام شیوع کرونا در قم اشاره و بیان داشت: ۱۸ اینفوگرافی احکام کرونایی و کلیپ‌های یک دقیقه‌ای در قم تولید شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برخی نگرانی‌ها برای تهیه نان در ایام شیوع کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: برای تشویق نانوایی‌ها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قالب جشنواره‌ای از ۱۰ نانوایی برتر از دیدگاه مردم به عنوان الگو معرفی و تقدیر می‌شوند.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.