آزادی ۵۰ زندانی جرائم غیرعمد با شیوع کرونا در قم

شهر بیست/ رئیس کل دادگستری استان قم گفت: به همت ستاد دیه استان با شیوع ویروس کرونا در قم ۵۰ زندانی غیر عمد آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آزادی ۵۰ زندانی جرائم غیرعمد با شیوع کرونا در قم
شناسه : 21044 | انتشار : ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دادگستری قم، حجت الاسلام علی مظفری اشاره به اقدامات ستاد دیه استان قم در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در سال گذشته، اظهار کرد: ۲۵۴ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۸۲ میلیارد ریال به همت ستاد دیه استان قم از زندان آزاد شدند.

وی با تبیین فرایند آزادی این زندانیان، گفت: مبلغ ۳۴ میلیارد ریال از ۸۲ میلیارد ریال توسط شکات این پرونده‌ها به همت ستاد دیه استان بخشیده شد.

رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به باقی مانده مبلغ بدهی این زندانیان گفت: با دعوت از خیران، ۲۵ میلیارد ریال نیز از مجموع کل بدهی این زندانیان تأمین شد.

وی ادامه داد: بخش دیگری از این مجموعه بدهی با اعطای تسهیلات قرض الحسنه به زندانیان جرائم غیر عمد تأمین شد که این تسهیلات قرض الحسنه از طریق بانک‌ها و معرفی زندانیان جرایم غیرعمد برای پرداخت اقساط تسهیلات صورت گرفت.

حجت الاسلام مظفری با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات به زندانیان موجب تأمین ۱۳ میلیارد ریال از مجموع بدهی شد، گفت: مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از مجموع بدهی زندانیان جرایم غیرعمد توسط آورده خانواده‌ها، اعسار، بیمه و… تأمین شد.

وی همچنین به دیگر اقدامات ستاد دیه استان قم در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از زمان شیوع کرونا اشاره و بیان کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با مجموع بدهی ۲۰ میلیارد ریال با گذشت شاکیان به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال، کمک بلاعوض خیران به مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۲ میلیارد ریال، آورده خانواده‌ها، اعسار، بیمه و… به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آزاد شدند.

کاهش ۲۰ درصدی تعداد زندانیان جرائم غیرعمد در قم

رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان قم به اقدامات انجام شده در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندانیان جرائم غیرعمد، اشاره و عنوان کرد: در پی سیاست‌های کلان دستگاه قضایی و تأکیدات ریاست قوه قضائیه در زمینه کاهش جمعیت کیفری، تعداد زندانیان جرایم غیرعمد در پایان سال گذشته ۱۱۵ نفر بوده است که نسبت به سال ۹۷ با کاهش ۲۰ درصدی همراه بوده است.

حجت الاسلام مظفری افزود: خوشبختانه به دنبال اقدامات انجام شده در ستاد دیه استان قم، تعداد زندانیان مهریه در استان قم به عدد صفر رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از خیران ستاد دیه استان قم، به برگزاری جشن‌های گلریزان در ماه‌های رمضان در سال‌های گذشته و آزادی بخشی از زندانیان جرایم مالی در این مراسم خبر داد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، احتمال می‌رود که به جهت پیشگیری از شیوع این بیماری، جشن گلریزان در استان قم به صورت حضوری برگزار نشود اما خیران می‌توانند کمک‌های مالی خود را به حساب‌های ستاد دیه جهت کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به شماره‌های ۰۲۰۱۲۳۱۶۱۸۰۰۹ نزد بانک ملی، ۱۵۳۰۰۸۵۵۹۳ نزد بانک تجارت، ۱۸۲۲۲۸۸۷۲۴ نزد بانک ملت و همچنین کارت بانکی تجارت به شماره ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۵۷۶۶۲۳ واریز کنند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.