تولید بسته‌های فرهنگی برای مقابله با مشکلات دوران پساکرونا

شهر بیست/ یکی از فیلمسازان قمی گفت: با ایجاد بسته‌های فرهنگی می‌توانیم مردم را از افسردگی و مشکلات قرنطینه و هنرمندان را از ورشکستگی در دوران پسا کرونا نجات دهیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تولید بسته‌های فرهنگی برای مقابله با مشکلات دوران پساکرونا
شناسه : 21032 | انتشار : ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، محمود الیاسی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و زیان‌های مادی و معنوی که این ویروس بر اقشار مختلف مردم وارد کرده است، اظهار کرد: برای التیام بخشی از مشکلاتی که گریبان جامعه را به دلیل خود قرنطینگی و تعطیلی‌ها گرفته است به نظر می‌رسد لازم است سه هدف مهم را با اجرای بسته‌های فرهنگی محقق کنند.

وی با اشاره به بسته‌های فرهنگی که برای این موضوع باید در نظر گرفته شود، گفت: تشویق همگان به رعایت اصول بهداشتی و خود مراقبتی تا زمان ریشه کنی کامل ویروس کرونا، کاهش آسیب‌های روانی خانواده‌ها از دوران قرنطینه و مشکلات ناشی از آن در زمان پسا کرونا و حمایت از مراکز فرهنگی و هنری، سینماها و مراکز گردشگری که در دوران قرنطینه دچار خسارت شده‌اند از جمله پیشنهادهایی است که اجرای آنها می‌تواند در این شرایط مثمر ثمر باشد.

این هنرمند قمی با اشاره به موضوعات مهم و حیاتی که جامعه امروز ما همچون سایر کشورها درگیر آن هستیم، بیان کرد: چگونگی کاهش ابتلا به این بیماری از موضوعات حیاتی جامعه امروز ما در زمان کنونی محسوب می‌شود.

ایجاد بسته‌های تشویقی برای جلوگیری از شیوع کرونا

وی افزود: در مورد رعایت موارد بهداشتی تاکنون کمتر به موضوع تشویق و بسته تشویقی در این خصوص پرداخته شده است؛ بنابراین توجه به این پیشنهاد و اجرای آن در صورت صلاحدید مسئولان، می‌تواند نقش مؤثری در اهمیت دهی به موضوع کاهش ابتلا به بیماری کرونا باشد.

الیاسی با اشاره به شیوه اجرای این طرح عنوان کرد: پس از اعلام و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها مبنی بر دریافت بن فرهنگی با مبالغ پیشنهادی ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان کار نظارت بر کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، اصناف مختلف، تاکسیرانی، فروشگاه‌های بزرگ و… که در حال حاضر هم این نظارت انجام می‌شود، هدفمندتر خواهد شد.

فعالان بخش فرهنگی دچار مشکلات هزینه‌ای اعم از پرداخت اجاره بهای ساختمان، حقوق کارکنان و سایر هزینه‌ها شده‌اند

وی در ادامه بیان کرد: آن دسته از افرادی که در موضوع خود مراقبتی خودشان اعم از استفاده دائمی از ماسک هنگام حضور در کار، رعایت فاصله اجتماعی بسیار کوشا بوده و حتی برای رعایت دیگران نیز اقداماتی شایسته انجام داده و یا الگوسازی نموده‌اند، نیز توسط کارفرما یا بازرس اصناف و یا سایر بازرسین وزارت بهداشت مورد شناسایی قرار گرفته و به ستاد ملی کرونا معرفی شوند.

این فیلم ساز قمی ادامه داد: با اجرای این طرح به شیوه ذکر شده این افراد به صورت مستقیم یا با قید قرعه مشمول دریافت این بن فرهنگی تشویقی خواهند شد.

وی با اشاره به ضرورت پرداختن به موضوع اهداء بسته تشویقی فرهنگی، گفت: این اقدام که با هدف کاهش آسیب‌های روحی و روانی برجای مانده از تنش‌های دوران قرنطینه خانگی انجام می‌شود، خانواده‌ها و افراد مقید به رعایت اصول بهداشتی، با دریافت بن‌های اهدایی تشویق می‌شوند از طرفی با این بن‌ها می‌توان از برنامه‌های مراکز هنری، گردشگری، سینماها و کلاس‌های هنری برای رسیدن به شرایط روحی مطلوب هزینه کرد.

بی توجهی به مشکلات اقتصادی مراکز فرهنگی و هنری

الیاسی اضافه کرد: متأسفانه افزایش آمار تنش‌ها و درگیری‌های خانوادگی و همینطور افزایش مراجعات به مراکز روان درمانی نشان دهنده مشکلاتی است که در بطن جامعه به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: بی توجهی به مشکلات اقتصادی مراکز فرهنگی، هنری و سینماها، مراکز گردشگری و آموزشگاه‌های هنری مسئله مهم دیگری است که با کارآفرینی در بخش فرهنگ هم اکنون بواسطه طولانی شدن عدم فعالیت آنها، دچار مشکلات هزینه‌ای اعم از پرداخت اجاره بهای ساختمان، حقوق کارکنان و سایر هزینه‌ها شده‌اند.

این هنرمند قمی با بیان اینکه اجرای این بسته تشویقی در پسا کرونا می‌تواند تا حدودی باعث رونق این مراکز شده و بخشی از مشکلاتشان مرتفع شود، گفت: بدون اجرای طرح‌های این‌چنینی مراکز فرهنگی و هنری با رفع معضل کرونا همچنان بواسطه وجود مشکلات اقتصادی خانواده‌ها در مضیقه خواهند بود و شاید در معرض ورشکستگی قرار بگیرند.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.